لیگ والیبال بانوان باید پلی‌آف داشته باشد/ مربی خارجی با دانش به ما کمک می کند


سرمربی تیم والیبال بانوان د‌انشگا‌ه آ‌زا‌د گفت: خواسته من از فدراسیون والیبال این است که سال آینده لیگ برتر والیبال بانوان را به صورت پلی‌آف برگزار کند حتی اگر تعداد تیم‌ها کم باشد.

مریم هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نایب قهرمانی د‌انشگا‌ه آ‌زا‌د در لیگ برتر والیبال بانوان، اظها‌ر کرد: لیگ را خیلی بد شروع نکردیم، اما در طول لیگ برخی مشکلات پیش آمد که هدف اصلی ما که قهرمانی بود را تحت تاثیر قرار داد. بعضی از بچه‌ها آسیب دیدند و یکسری مشکلات شخصی برای بچه‌ها رخ داد که کمی کار را برای تیم سخت کرد. قطعا هر چقدر تیم با هم تمرین کند آمادگی بهتر می‌شود.

هاشمی ا‌دا‌مه‌ داد: در بازی پایانی برابر گاز هم تمام بازیکنان مریض بودند. در هر صورت باید بگویم شاید شانس با ما یار نبود. تیم خوبی بسته شده بود و حمایت خوبی هم از طرف مسئولان داشتیم و همه منتظر تکرار عنوان قهرمانی ما بودند، ولی شانس همراه با ما نبود، اما امیدوارم سال آینده به هدفمان برسیم.

سرمربی د‌انشگا‌ه آ‌زا‌د درباره کیفیت لیگ برتر گفت: شرایط لیگ برتر والیبال بانوان کاملا مشخص است چهار تیم برتر، سه تیم هم سطح پایین هستند، به شکلی که چند هفته‌ مانده به پایان لیگ همه چیز مشخص بود. پیشنهادم این است که سال آینده فدراسیون مسابقه‌ها را به صورت پلی‌آف برگزار کند. حتی اگر تعداد دو تیم‌ها کم بود باید این اتفاق بیفتد.

او در ادامه افزود: من فکر می‌کنم تبلیغ در بخش بانوان باید بیش از اینها باشد و کمک برای جذب اسپانسر به این بخش صورت بگیرد. آقای افشاردوست و خانم میرسپاسی در این مدت زحمات زیادی کشیده‌اند. باید کاری صورت بگیرد تا تعداد تیم‌ها بیشتر شود. اصفهان تنها یک تیم در لیگ دارد و نباید این گونه باشد. برخی از شهرها هم اصلا نماینده‌ای ندارند. برای مثال کشور هیچ نماینده‌ای ندارد.

هاشمی درباره حضور بازیکنان ملی‌پوش در چند تیم گفت: این که گفته می‌شود برای استفاده از بازیکنان ملی‌پوش سقف تعیین شود کار خوبی نیست. ما باید کاری کنیم که اسپانسر بیشتر شود. قطعا بازیکن جایی می‌رود که هزینه خوبی برایش صورت بگیرد. وقتی هیچ تیمی پول نمی‌دهد و برخی از تیم‌ها تا ارومیه با اتوبوس می‌روند یک بازیکن ملی‌پوش برای چه باید در چنین تیمی بازی کند؟ این کار باید زمانی انجام شود که شرایط اسپانسر معقول باشد.

او درباره حضور مایدا در تیم ملی والیبال بانوان گفت: من کار این مربی را ندیده‌ام و تا زمانی هم که کار او نبینم نمی‌توانم نظری بدهم. حضور مربی با علم خارجی موفقیت آمیز است و می‌تواند به ما کمک کند که این موضوع به سطح علمی و عملکردی او بستگی دارد.

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
مرحله پلی آف لیگ والیبال