علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



خطر نشستن زیاد برای زنهایی که یک‌بار حمله قلبی داشته‌اند


دانش > پزشکی - ایسنا نوشت: پژوهش محققان دانشگاه ایندیانا نشان می‌دهد زنان مسنی که از یک سکته قلبی جان سالم به در بردند، می‌توانند خطر احتمالی برای ابتلا به حمله دوم را با انجام ورزش بیشتر و نشستن کمتر کاهش دهند.

طی این پژوهش 800 زن یائسه که هیچ پیشینه‌ای از بیماری‌های قلبی نداشتند، اما یک بار به حمله قلبی مبتلا شده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند.

سطوح فعالیت فیزیکی زنان با استفاده از شاخص سوخت و ساز موسوم به "MET" اندازه‌گیری شد برای مثال MET 7.5 ساعت در هفته برابر با 150 دقیقه انجام ورزش متوسط در هفته است. در مقایسه با زنانی که غیرفعال هستند، زنانی که سطوح فعالیت خود را پس از حمله قلبی در حد MET 7.5 ساعت نگه داشتند، 57 درصد در خطر کمتری برای حملات قلبی بعدی قرار می‌گرفتند.

زنانی که سطوح فعالیت توصیه‌ شده را قبل و بعد از حمله قلبی‌شان دنبال کردند در مقایسه با زنان غیرفعال 46 درصد از خطر حمله قلبی دومشان کاسته می‌شد. در این میان زمان نشستن نیز مهم تلقی شد در گروه 512 نفره از زنان، با افزایش زمان نشستن یک ساعته در روز با افزایش خطر 9 درصدی مرگ ناشی از همه عوامل گزارش شد.

تحقیقات پیشین نیز نشان داده‌اند که نشستن زیاد حتی در افرادی که ورزش می‌کنند مضر است.

کل یافته‌های این پژوهش حاکی از آن است که دنبال کردن و یا افزایش فعالیت فیزیکی برای زنانی که تجربه حمله قلبی داشتند، کافی نیست بلکه باید زمان نشستن خود را نیز کاهش دهند.

این پژوهش طی نشست انجمن قلب آمریکا مطرح شد.

۵۴۵۴


ویدیو مرتبط :
تأثیر چرت میان روز بر خطر حمله قلبی