مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



دومین کنفرانس بین المللی مطالعات شیعی در لندن برگزار شد+ تصاویر


دومین کنفرانس بین المللی مطالعات شیعی، طی دوروز توسط کالج اسلامی لندن وبا همکاری مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.

به گزارش «شیعه نیوز»، در این کنفرانس دوروزه شرکت کنندگانی از کشورها ودانشگاه های مختلف جهان با ارائه مقالات خود به بررسی ابعاد گوناگون اندیشه های تشیع در حوزه های تاریخی، فقهی، فلسفی، عرفانی واجتماعی پرداختند.

هدف از این کنفرانس که برای دومین سال متوالی توسط کالج اسلامی لندن برگزار گردید، جمع آوری و انتشار مجموعه ای از اطلاعات و منابع علمی تشیع است که توسط اندیشمندان و پژوهشگران مختلف در سراسر جهان به آن توجه شده است.

از اهداف دیگر این کنفرانس توسعه بخش پژوهشی کالج اسلامی لندن وتبدیل آن به یک پل ارتباطی میان محققان و علاقه مندان به این حوزه مطالعاتی ونیز ایجاد یک منبع بزرگ و معتبرعلمی از دستاوردهای محققان واندیشمندان در حوزه شیعه شناسی تعریف شده است.

در پاسخ به فراخوان مقاله که از سوی دبیرخانه این کنفرانس صادر شده بود، خلاصه بیش از یکصدو پنجاه مقاله از دانشگاه های معتبر کشورهای مختلف توسط محققان وپژوهشگران ارائه شده بود که در نهایت هیئت داوران دبیر خانه کنفرانس، مجموعا چهل مقاله از میان کل مقالات ارسالی را برای ارائه در کنفرانس انتخاب نمودند.

به گزارش خبرنگار شفقنا شرکت کنندگان در این کنفرانس مقالات خود را در زمینه موضوعات قرآنی، حدیثی، کلامی،تاریخی،الهیات،عقاید، فقهی، اصولی و نیز موضوعاتی در زمینه های سیاسی، اجتماعی وفرهنگی شیعیان ارائه نمودند.

در بعضی موارد نیز ارائه کنندگان مقاله که امکان شرکت حضوری در این کنفرانس را نداشتند از طریق اینترنت وبه صورت ویدئو کنفرانس مقالات خود را ارائه نموده وبه پرسش وپاسخ با حاضران پرداختند.

یکی از بخش های مورد توجه این کنفرانس که با استقبال خوب حاضران و نیز ارائه کنندگان مقالات مواجه شد بخش پرسش وپاسخ ونقد بررسی موضوعات ارائه شده در مقالات بود.

خلاصه مقالات ارائه شده به دبیرخانه کنفرانس که بیش از یکصد وپنجاه مقاله بود از حدود سی کشور جهان ودانشگاه های مختلف بود که در نهایت چهل مورد از مقالات انتخاب شده برای ارائه در کنفرانس عمدتا از جمهوری اسلامی ایران، ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، ایتالیا،مالزی،نیجریه وبرخی دیگر از کشورها بودند.

مقالات ارائه شده در این کنفرانس قرار است در آینده در نشریه "مطالعات اسلامی شیعی” متعلق به کالج اسلامی لندن ونیز در یک مجلد مستقل دیگر منتشر گردیده ودر اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

انتهای پیام/654


ویدیو مرتبط :
کلیپ سخنرانی دکتر جلیلی در دومین کنفرانس بین المللی افق