علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



دانشکده فنی‌و‌مهندسی جم حفظ می‌شود/ حمایت از احیای «سمن‌»ها


به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله نوروزی شامگاه سه شنبه در نشست با جوانان و اعضای سمن های شهرستان جم، جوانان را نقش آفرینان اصلی در انتخابات خرداد ماه ۹۲ دانست و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید برخواسته از رای و نگاه مثبت جوانان است و از این منظر باید نقش جوانان را به عنوان سرمایه اصلی دولت در تصمیم گیری ها، پررنگ ساخت.

وی با تاکید بر اینکه عامل قوام و استواری یک جامعه، جمعیت جوان آن جامعه است افزود: ایران از جمعیتی جوان و با پتانسیل بسیار بالا در رقم زدن تحولات اجتماعی برخوردار است و لازم است با استفاده از خرد و تدبیر، نشاط و امید را برای پویایی و تحرک بیشتر جوانان در جامعه افزایش داد.

نوروزی شهرستان جم را از لحاظ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارای ظرفیت های بسیار مناسب توصیف کرد و گفت: با تکیه بر همدلی و همزبانی و بستر سازی مناسب برای حضور و بروز جوانان می توان از این ظرفیت بزرگ برای شکوفایی هر چه بیشتر شهرستان بهره برد.

نماینده عالی دولت با اشاره به اقدامات دو سال اخیر در راستای تحول اجتماعی و فراهم ساختن بستر لازم برای ایفای نقش فعال تر جوانان در توسعه شهرستان بیان داشت: هر چند تلاش ها و پیگیری های خوبی طی دو سال اخیر در شهرستان انجام شده است اما هنوز با شرایط مطلوب در حوزه جوانان و مشارکت های اجتماعی فاصله داریم.

 نوروزی سازمان های مردم نهاد را از مصداق های بارز تحرک و پویایی جامعه نام برد و گفت: توسعه پایدار از رهگذر حرکت ها و پویش های مردمی به دست می آید و اگر قرار است شهرستان جم نقش فعال تری را در معادلات کشور داشته باشد لاجرم باید حرکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد را داشته باشد.

احیا سمن ها از اولویت های دولت است

وی با بیان اینکه احیای سمن ها از اولویت های مهم و اساسی دولت تدبیر و امید است اظهار داشت: سمن ها بر خلاف برخی دیدگاه ها، نه در تقابل با دولت ها که بازوان و یاوران قدرتمند دولت ها برای تحقق توسعه همه جانبه هستند و دولت یازدهم بر این باور همدلانه تاکید دارد.

نوروزی واگذاری مسئولیت ها به سمن ها را راه گشای بخشی از مشکلات دولت و جامعه دانست و تصریح کرد: دولت دست یاری خود را به سوی سمن ها دراز کرده است و انتظار داریم جوانان به عنوان نقش آفرینان اصلی سمن ها این موضوع را در اولویت نگاه خود قرار دهند.

فرماندار جم با ابراز نارضایتی از وضعیت سمن ها در شهرستان جم، ضرورت ارتقای کمی و کیفی سمن ها را یادآور شد و گفت: برخی گلایه ها در مورد مسیر طولانی ثبت سمن ها از سوی متقاضیان وجود دارد که برخی از موانع رفع شده و رفع برخی دیگر نیز در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه فضای لازم برای ثبت سمن ها مهیاست خاطر نشان کرد: از ثبت سمن ها توسط مردم و جوانان استقبال می کنیم و از هیچ کمکی در راستای تسریع در ثبت دریغ نخواهیم کرد.

نوروزی از نقد و نقادی به عنوان ابزار بهبود عملکرد مسئولان یاد کرد و افزود: به نقدها احترام می گذارم و از نقد منصفانه استقبال می کنم.

رئیس شورای اداری شهرستان جم در بخشی از سخنان خود به چالش های مهم پیش روی کشور و شهرستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون دو آسیب مهم طلاق و اعتیاد بنیان جامعه را مورد تهدید جدی قرار داده و لازم است برای رفع این آسیب ها پژوهش های کارشناسی انجام شود.

وی اضافه کرد: آسیب های اجتماعی واقعیت های انکارناپذیری هستند که سرپوش گذاشتن بر آنها دردی را دوا نخواهد کرد و برای حل این معضلات به عزم عمومی و فعال سازی سمن ها نیاز مبرم داریم.

فتح اله نوروزی پژوهش های دقیق و کارشناسی در حوزه های اجتماعی را نیاز مهم شهرستان دانست و افزود: متاسفانه برخی فعالیت های پژوهشی هزینه بر است و برای حمایت از پژوهشگران با مشکلاتی روبرو هستیم و در این راستا باید از ظرفیت دانشگاه های شهرستان بهره برد.

اشتغال دغدغه مسئولان کشور است

نوروزی اشتغال را یکی از دغدغه های مهم کشور برشمرد و افزود: دولت به تنهایی قادر به رفع مشکل اشتغال نیست و لازم است فارغ التحصیلان و نخبگان کارآفرینی را به عنوان راهکار برون رفت از مشکل بیکاری، مورد توجه جدی قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع دانشگاه آزاد جم و برخی حواشی پرداخت و گفت: هیچ مشکلی با دانشگاه آزاد جم ندارم و از هیچ کمکی به دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد دریغ نکرده و نخواهم کرد.

نوروزی با تاکید بر اینکه محدودیتی بر سر راه فعالیت علمی دانشگاه آزاد جم وجود ندارد افزود: برخی اختلاف دیدگاه های مدیریتی وجود دارد که لازم است در سطح مدیران رفع شود.

فرماندار جم به موضوع دانشکده فنی و مهندسی جم نیز پرداخت و گفت: تعامل بسیار خوبی میان دانشکده فنی و مهندسی با شهرستان شکل گرفته است که قطعا به نفع دانشکده و شهرستان خواهد بود.

دانشکده فنی و مهندسی جم حفظ می شود

وی با تاکید بر اهمیت ویژه دانشکده فنی و مهندسی و سایر دانشگاه ها برای شهرستان خاطر نشان کرد: هر بحثی به جز توسعه دانشگاه های شهرستان غیر قابل پذیرش است و دانشکده فنی و مهندسی نیز در هر شرایطی حفظ خواهد شد.

نوروزی تصریح کرد: در شرایطی که اعتبارات شهرستان در سال جاری با کاهش مواجه شده است برای رفع مشکل خوابگاه دانشکده اعتبار مصوب شد و شرایط خوابگاهی دانشکده نیز بهبود یافت.

وی با اشاره به لزوم پویایی دانشگاه های شهرستان، فعال سازی هر چه بیشتر انجمن ها و تشکل های دانشجویی را خواستار شد.

در ابتدای این نشست، تعدادی از جوانان فعال شهرستان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مسائل مختلف شهرستان پرداختند.


ویدیو مرتبط :
تریلر بازی Adventure of Fanni دانشکده فنی مهندسی