سریال «مردان سایه» بهترین انتخاب افق برای نوروز


سریال «مردان سایه» بهترین انتخاب افق برای نوروزفارس/ مردان سایه سریالی 12 قسمتی و محصول فرانسه است که شبکه افق در نوروز 95 آن را روی آنتن برد. این مجموعه در دو فصل 6 قسمتی به روی آنتن رفت. پشت صحنه کارزارهای انتخاباتی که عالمی پر از خدعه و نیرنگ است همواره دستمایه خوبی برای تولید فیلم و سریال در جهان بوده است. این بار مردان سایه به این موضوع در کشور به اصطلاح مهد دموکراسی پرداخته است.

عملیات تروریستی که برای بهره برداری سیاسی به مسلمانان نسبت داده می‌شود، رقابت ‌های ناسالم برای کسب قدرت ، خانواده های متزلزل سیاستمداران و بویژه روسای جمهور فرانسه و از همه مهمتر بازی های رسانه ای و کمپین های تبلیغاتی بخشی از موضوعاتی است که در مردان سایه به آنها پرداخته می شود. دانشجویان علوم سیاسی ،روابط بین الملل و از همه مهمتر علوم ارتباطات با گرایش برندینگ و کمپین های تبلیغاتی سیاسی می توانند جزو مخاطبان ویژه این سریال باشند.

در بحبوحه جنجال های شدید امپراطوری رسانه ای دنیای غرب علیه نظام جمهوری اسلامی و شایعه پراکنی و توطئه های فراوان علیه ماهیت نظام، و نیز کارشکنی های کشورهایی نظیر فرانسه در جریان مذاکرات هسته ای، پخش سریالی ساخته شده در همین کشور و آن هم در مورد پشت پرده فعالیت های انتخاباتی و سیاسی در فرانسه، شناختی نسبتا کامل درباره حقیقت امروز این کشور اروپایی به دست می دهد و نگاهی پرتوافکنانه به زمین سیاست در دنیای غرب به شمار می رود.

سیاستی که مردان و زنانی سایه ای را بر سر خود می بیند و جریاناتی فاسد که حتی زندگی شخصی سیاست مداران را نیز دستخوش تغییر می سازد.

«مردان سایه» که محصول سال 2001 است، با طرح موضوع فساد سیاسی و اخلاقی در این کشور توانست مخاطبان بسیاری را که از طنزهای دم دستی تلویزیون خسته‌اند را به خود جلب کند. موفقیت این اثر را می‌توان در کنار جذب مخاطبان خاص، جذب مخاط عام دانست.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
سریال آسمان من از شبکه افق در نوروز 94