سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازارگرمی شیادان برای ازدواج‌های تلگرامی/ هر آشنایی 30 هزار تومان!


خبرگزاری فارس- گروه جامعه: صدای زنگ گوشی تلفن همراهش می‌آید و در میان انبوهی از پیام‌هایی که از طریق افراد و کانال‌های مختلف ارسال شده است پیامی توجهش را جلب می‌کند: «دوست عزیز! اگر می‌خواهید ازدواج کنید به این کانال مراجعه کنید»! مجرد است و از روی حس کنجکاوی بر روی لینک ارسال شده کلیک می‌کند، وارد گروهی می‌شود که انبوهی از عکس و مشخصات افرادی که خود را متقاضی ازدواج اعلام کرده‌اند در آنجا وجود دارد.

نام مستعار، سن، تحصیلات،وضعیت اشتغال، وزن، رنگ پوست، نوع پوشش، اعتقادات مذهبی، سابقه ازدواج ، تعداد خواهر و برادر ، شغل پدر، شغل مادر، محل تولد، محل سکونت و مشخصات همسری که دوست دارد با او ازدواج کند از جمله اطلاعاتی است که به همراه عکس متقاضی در گروه گذاشته شده است.

«قرار دادن مشخصات و عکس در سیستم رایگان بوده و فقط یک‌بار انجام می‌شود اما حذف و ویرایش آن 10 هزار تومان هزینه خواهد داشت» ، « در صورتیکه مشخصات شما روی سیستم قرار گرفته و کد مربوطه به شما اختصاص داده شده می‌توانید مبلغ 30 هزار تومان بابت انتخاب هر فرد واریز کنید»

این پیام و نمونه‌های مشابه آن مدتی است با شدت گرفتن استفاده از شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد، به این وسیله اطلاعات دختران و پسران مجرد و زنان و مردانی که پیش از این سابقه ازدواج دارند در اختیار اعضای گروه و بعضا در سایر گروه‌ها منتشر می‌شود تا شاید آشنایی صورت گرفته و ازدواجی رخ دهد اما این ازدواج ‌ها تا چه حد پایدار است و افرادی که این کانال‌ها و گروه‌ها را راه‌اندازی می‌کنند، چه کسانی هستند و چه اهدافی دارند؟

محمد گلزاری معاون سابق ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بارها در صحبت‌ها و مصاحبه‌های خود عنوان کرده است که پیدا شدن فرد مناسب برای جوانان خواهان ازدواج، امروز دیگر با روش‌های سنتی کفایت نمی‌کند، اما این مقام مسئول اشاره نکرده است که برای اینکه روش‌های جدید و آشنایی‌های مدرن به ازدواج‌های پایدار منجر شود و منجر به سوء استفاده از جوانان نشود چه راهکارهایی را باید در پیش گرفت.

اگر به بخش حوادث روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های جمعی نیم نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که این روش‌های به اصطلاح مدرن که خارج از اصول، قوانین و قواعد شکل گرفته هر روز چند نفر را طعمه خود می‌کنند، و به جای اینکه دوایی برای حل مشکل ازدواج جوانان به برخی آسیب‌های اجتماعی دامن زده‌اند.

دام دندانپزشک قلابی برای زنان در سایت همسریابی، کلاهبرداری از دختر جوان با نام سایت همسریابی، یافتن طعمه با نان سایت همسریابی و هزاران هزار حادثه دیگری که خبر از سوءاستفاده دلالانی را می‌دهد تنها نمونه‌هایی از موارد زیادی از این سوء استفاده‌ها است که تا کنون توسط نیروی انتظامی خبر آنها منتشر شده است.

ناصر صبحی مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از شناسایی 10 سایت غیر مجاز همسریابی در کشور خبر داده و گفته است: سایتی را شناسایی کردیم که بیش از 20 هزار نفر در آن سایت عضویت دارند.

وی با بیان اینکه اگر فعالیت سایت‌ها و کانال‌ها مورد بررسی و نظارت قرار گیرد می‌تواند به عنوان یک روش آشنایی با نظارت خانواده باشد، گفت: اما هم اکنون نظارتی بر روی این کانال‌ها وجود ندارد و آثار منفی آنها به مراتب بیشتر است چراکه توسط افرادی اداره می‌شود که صلاحیت و تخصص لازم را ندارند و بیشتر به هدف کسب سود مالی اقدام به راه اندازی این کانال‌ها کرده‌اند.

صبحی در مورد استفاده از کلماتی مانند با مجوز ستاد ساماندهی که برای جلب اعتماد جوانان از آنها استفاده می‌شود، گفت: تا این لحظه هیچ کدام از سایت‌ها و کانال‌ها از وزارت ورزش و جوانان مجوزی دریافت نکرده‌اند و هیچکدام از آنها مورد تأیید ما نیستند و سایت‌هایی که از این عناوین استفاده کنند شناسایی و تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

وی به افزایش آمار طلاق در سال‌های گذشته نیز اشاره کرد و گفت: رشد قارچ گونه این سایت‌ها و آشنایی‌های بدون پایه و اساس و مشاوره‌هایی که توسط افراد فاقد صلاحیت به جوانان داده می‌شود از جمله عواملی است که در افزایش آمار طلاق نقش مؤثری دارد.

صبحی از تشکیل جلسه با وزارت کشور برای نظارت و ساماندهی این فعالیت‌ها خبر داد و گفت: قرار است روز چهارشنبه در نشست مشترکی فعالیت سمن‌هایی که در زمینه ازدواج فعالیت می‌کنند مورد بررسی قرار گیرد.

نکته قابل تأمل در این کانال‌ها به اشتراک گذاشتن عکس متقاضیان ازدواج در سایت‌ها و سایر کانال‌ها و در میان افرادی است که نیت واقعی آنها مشخص نیست به عنوان مثال در کانالی که 23 هزار و 291 نفر عضو دار عکسی وجود دارد که بیش از 620 هزار نفر بر روی یک عکس کلیک کرده‌اند، انتشار اینگونه عکس‌ها بالاخص عکس دختران جوان با احتمال وجود سوء استفاده‌ عده‌ای از شیادان موضوعی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
فروش تنظیم های خودم فقط 30 هزار تومان (حتما گوش بدید) 1