سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



هر ماه یک دختر برای ازدواج به خانواده معرفی می کنم


  X  

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.09.01 - 10:33

هر ماه یک دختر برای ازدواج به خانواده معرفی می کنم

خراسان/ همراهان گرامی! مدتی است با طرح یکی از سوالات دریافتی از مخاطبان، از شما می خواهیم تجربه یا دیدگاه خود را درباره آن ارسال کنید تا بهترین نظر دریافتی را با نام خودتان چاپ کنیم. در این شماره پاسخ و دیدگاه های تعدادی از خوانندگان به یکی از سوالات، همراه با پاسخ مشاور درج می شود:
جوانی ۲۱ ساله هستم و در خدمت مقدس سربازی به سر می برم. شغل من نقاشی خودرو است و بیش از حد عاشق کارم هستم. ۳ سال است که می خواهم ازدواج کنم و به خانواده هر ماه یک دختر را که خودم انتخاب می کنم معرفی می کنم. آن ها هم کلافه شدند از این کار ولی به نتیجه نمی رسیم. خواهش می کنم راهنمایی ام کنید. از کارهای خودم خسته شدم.
یکی از خوانندگان صفحه بدون ذکر نام، نوشته است: بهترین کار، ازدواج بعد از سربازی است. تا پایان خدمت به ازدواج فکر نکن.
مجید گلشنی نوشته است: بهتراست بعد از سربازی به فکر ازدواج باشی، شاید به دلیل اینکه خود شما دختر را انتخاب می کنی خانواده مشکل دارند، پس بگذار انتخاب اول با خانواده باشد؛ ولی تصمیم نهایی را خودت بگیر.
دوست دیگری بدون ذکر نام گفته است: سلام، اشاره نکرده اید؛ چرا موارد انتخابی به نتیجه نمی رسند؟ اگر انصراف از جانب شماست، شاید شتابزده و سطحی انتخاب می کنید و بعد پشیمان می شوید یا شاید وسواس گونه همه ویژگی های همسر آینده تان را در حد عالی می خواهید، اگر نداشتن تمایل از سمت مقابل است، احتمال دارد به سنخیت و نزدیکی طرفین و خانواده ربط داشته باشد.
آقای ح.مددی نوشته است: من هم مشکل شما را داشتم؛ اول سعی کن سربازی ات تمام شود بعد در مجلس خواستگاری از شغلت به عنوان شغلی که پول حلال سر سفره می آورد و هنری که هرکسی ندارد، یاد کن. شما همین که خدمتت تمام شود و مغازه راه بیندازی نود درصد مشکلت حل می شود.
نظر یکی دیگر از خوانندگان چنین است: با توجه به حرف خودتان باید گفت انتخاب های مکرر شما از روی علاقه نیست؛ بلکه به دلیل خواهش های نفسانی است. دوست عزیز! انتخابی که به این سرعت باشد به همین سرعت هم به پشیمانی می انجامد برای انتخاب همسر به آشنایی با سبک زندگی و روحیات دختر و خانواده اش نیاز دارید و بعد تفکر و مشورت با افراد باتجربه که زمان بر است؛ سپس با توجه به نقاط مشترک، علاقه واقعی در شما ایجاد می شود.
یکی دیگر از همراهان صفحه بدون ذکر نام نوشته است: دوست عزیز! توجه و اقدام به ازدواج، امری پسندیده است؛ اما با توجه به شرایط (سرباز بودن تان) و اینکه از نظرسنی هنوز فرصت برای آماده سازی حداقل ها و انتخاب و شناخت درست معیارهای تان وجود دارد، بهتر است فعلاً صبر کنید و برای شناخت بهتر خود به کتاب ها و منابع درست ازدواج یا در صورت نیاز به مشاور رجوع کنید. در این مورد مهم، اصلاً شتاب زده تصمیم نگیرید. موفق باشید.
پاسخ مشاور
مخاطب گرامی! با توجه به نکاتی که در پیامک تان به آن ها اشاره کرده اید، باید بگویم بی شک در این بین چند اشکال وجود دارد که موجب خستگی شما و احتمالا خانواده تان شده است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.
شاید مشکلاتی دارید
شرایط فعلی تان را بررسی کنید تا دلایل به نتیجه نرسیدن تان را بیابید. شاید مشکلاتی دارید که خانواده تان موافق ازدواج شما نیستند یا خانواده های طرف مقابل جواب منفی می دهند؛ برای مثال گفته اید در خدمت مقدس سربازی هستید و به طور طبیعی در چنین زمانی نمی توانید شغل ثابتی داشته باشید و همین امر باعث رد شما از طرف خیلی از خانواده هایی می شود که به خواستگاری دخترشان می روید. حتی ممکن است خانواده خودتان نیز با ازدواج شما در این برهه مخالف باشند. پس قدری صبر کنید تا پس از سربازی با گسترش شغل و درآمدزایی مکفی با آمادگی بیشتری به خواستگاری بروید تا با درهای بسته برخورد نکنید و هم شما و هم خانواده تان مایوس نشوید.
والدین تان را درک کنید
گفته اید 3 سال است می خواهم ازدواج کنم یعنی از 18 سالگی خواستگاری رفتن را شروع کرده اید؛ بنابراین به نظر می رسد برای ازدواج عجله داشته اید. به طور کلی درباره ازدواج زود هنگام باید بدانید اگر میوه ای را زود از درخت بچینید، نشان از بی تجربگی شما دارد زیرا میوه کال است و چون بی مزه خواهد بود، آن را خیلی زود کنار می گذارید و در واقع هم میوه را هدر داده اید و هم خود بهره ای نبرده اید. این جاست که نقش پدر و مادر و بزرگ ترهای با تجربه شما که بی شک با تصمیم تان مخالفت می کنند؛ ممکن است برای شما این گونه تعبیر شود که آن ها شرایط شما را درک نمی کنند و به خوشحالی شما تمایلی ندارند و در مجموع مانع خوشبختی تان هستند چون نمی گذارند ازدواج کنید. در صورتی که آن ها برعکس تمام این موارد، آرزویشان نیک بختی شماست ولی نمی دانند با چه زبانی این موضوع را به شما منتقل کنند که متاسفانه در بیشتر مواقع کار به جر و بحث و کدورت و لج و لجبازی کشیده می شود. پس قدری تامل کنید و به کرده خود و پند و اندرزهای والدین خود بیشتر فکر کنید.
از خودرایی و عجله بپرهیزید
در پیامک تان گفته اید نقاش خودرو هستید. اگر مشتری از شما بخواهد که صافکارتان خودرو تصادفی اش را در فاصله یک صبح تا ظهر صاف کند و شما نیز رنگ آمیزی کنید و ظهر تحویل بگیرد، به او چه می گویید؟ با این مثال، امیدوارم متوجه سختی کار والدین تان برای انتخاب همسر بشوید. والدین شما و والدین دخترخانم های مورد نظر چیزی شبیه همین شرایط را نسبت به شما دارند، از یک طرف دوست دارند کار شما را پیش ببرند و خوشحال تان کنند ولی از طرفی این کار به پیش نیازها و حتی زمان کافی نیاز دارد. همچنین از تعجیل همراه با خودرایی بپرهیزید و با دقت و تدبیر از تجربه دیگران استفاده کنید.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
معرفی خانواده مسی← معرفی کامل اعضای خانوادش