ابنیه/ آرامش بهاری در بقعه متبرکه امامزاده محمد صالح(ع) انار کرمان


ابنیه/ آرامش بهاری در بقعه متبرکه امامزاده محمد صالح(ع) انار کرمانباشگاه خبرنگاران/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان انار گفت: طرح ملی آرامش بهاری در راستای خدمات رسانی به زائران و مسافران در بقعه متبرکه امامزاده محمد صالح (ع) شهرستان انار اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام محمد حسینی نوه افزود: این طرح از 25 اسفند امسال شروع و تا 17 فروردین سال آینده ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه روزانه متوسط بیش از دو هزار زائر به این مکان مسافرت می کنند گفت: سالانه بیش از 720 هزار نفر به این مکان مقدس جهت زیارت و بهره مندی از خدمات اسکان مراجعه می کنند.
حسینی نوه بیان کرد: در این طرح برنامه های مختلف فرهنگی و هنری برای زائران در این امامزاده اجرا می شود و کارشناسان و مبلغان دینی جهت پاسخ به سوالات شرعی و دینی و انجام نماز جماعت در ایام تعطیلات نوروز به این امامزاده شاخص شهرستان انار اعزام می شوند.
وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه های طرح آرامش بهاری در این امامزاده می توان به برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی، خیمه نماز، خیمه معرفت، ایجاد فضای مناسب زائران، اسکان زائران، مسابقات فرهنگی، توزیع بروشور امامزاده محمد صالح انار اشاره کرد.
حسینی نوه اظهار کرد: امامزاده محمد صالح اناراز نوادگان امیرالمومنین (ع) است که در شمال شرقس این شهرستان قرار دارد.
وی با بیان اینکه این امامزاده متعلق به 800 سال قبل می باشد گفت: در کنار این امامزاده کاروانسرای شاه عباسی قرار دارد که در حال حاضر از فضای داخلی این کاروانسرا به شکل رستوران سنتی استفاده می شود سالانه تعدادبی شماری مسافر از این مکان بهره می برند.
حسینی نوه خاطرنشان کرد: همچنین در مسجد امام سجاد (ع) انار نیز امسال طرح آرامش بهار یاجرا می شود.
وی تصریح کرد: امیدواریم گردشگران داخلی و خارجی سفر خوبی را در این شهرستان تجربه کنند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
نذرورات: بقعه متبرکه امامزاده حسین اصغر (مرزانی ها)