سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تبعیض شدیدی بین رسانه‌های مطیع دولت و منتقد وجود دارد/ رئیس‌جمهور می‌خواهد رسانه‌ها «بله قربان‌گو» باشند و دولت را تمجید کنند


محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور در افتتاحیه نماشگاه مطبوعات اظهار داشت: اطلاع‌رسانی در هر جامعه‌ای یکی از ضروریات، اساس و نیازهای آن جامعه است.

*رسانه‌ها در جامعه باید مستقل عمل کنند

وی افزود: رسانه‌ها در جامعه باید مستقل عمل کنند، اینکه رسانه‌ای بخواهد وابسته به دولت باشد به این مفهوم که فقط مجری منویات دولت و مجریان باشد، اصلاً دیگر نمی‌توان عملکرد آن رسانه را اطلاع‌رسانی معنا کرد، قاعدتاً رسانه‌ها باید در عین حال که عملکرد مثبت دولت را مطرح می‌کنند، بایستی آسیب‌ها را نیز شناسایی کرده و نقاط منفی را هم بیان کنند، چون اگر به آسیب‌ها پرداخته نشود جامعه به سقوط و انحراف کشیده می‌شود و در پی آن جامعه به رشد و تعالی نمی‌رسد.

*رسانه مطیع دولت نارسایی‌ها و نقاط ضعف را نمی‌بینند

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه رسانه‌ها اگر قرار باشد مطیع رئیس دولت باشند، دیگر نارسایی‌ها و نقاط ضعف را نمی‌بینند و باب میل و در راستای خوشایند دولتی‌ها صبحت می‌کنند، تصریح کرد: همین الآن در برخی رسانه‌ها و روزنامه‌های دولتی شاهد این امر هستیم که کلاً مطیع دولت هستند و هر چه دولت بگوید، همان را اجرایی می‌کنند.

وی ادامه داد: این موارد در درازمدت نفعی برای کشور ندارد و نقش همان دوست نادان را ایفا می‌کنند، وقتی رسانه‌هایی که آسیب‌ها، اشکالات و ایرادات را می‌بینند و مطرح می‌کنند، دولت متوجه آسیب‌ها و مشکلات کشور می‌شود و در جهت رفع آنها اقدام و برای نارسایی‌ها هم برنامه‌ریزی می‌کند.

*رسانه‌های ارزشی به شدت مورد کم‌لطفی دولت قرار گرفتند/ تبعیض شدیدی بین رسانه‌های مطیع دولت و منتقد وجود دارد

سلیمانی بر همین اساس یادآور شد: در این 2 سال گذشته باید بررسی شود که دقیقاً چه اتفاقی در ارتباط با رسانه‌های منتقد دولت افتاده است، با سخنرانی‌ها مشکلات حل نمی‌شود، رسانه‌های ارزشی به شدت مورد کم‌لطفی دولت قرار گرفتند، توزیع یارانه مطبوعات ناعادلانه صورت می‌گیرد و حقوق این رسانه‌های ارزشی در توزیع این یارانه مطبوعات ضایع می‌شود، تبعیض شدیدی بین رسانه‌های مطیع دولت و رسانه‌های منتقد وجود دارد و آمار و ارقام نشان می‌دهد که این تبعیض کاملاً مشهود است.

*رسانه‌هایی که در قبال اقدامات دولت «بَه‌بَه» و «چَه‌چَه» می‌کنند از مزایای بیشتری برخوردارند

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌هایی که در قبال اقدامات دولت «بَه‌بَه» و «چَه‌چَه» می‌کنند از مزایای بیشتری برخوردارند و کسانی که دولت را نقد می‌کنند به شدت از سوی دولت محدود می‌شوند.

*با کوچکترین نقد رسانه‌های منتقد به شدت برخورد می‌شود و به میز دادگاه می‌کشند

نماینده تهران در مجلس همچنین تصریح کرد: شاهدیم مطالب نشریات مطیع دولت هزار مشکل دارد، اما هیچ برخوردی یا شکایتی از آنها صورت نمی‌‌گیرد، اما اگر رسانه‌ای که نسبت به دولت انتقاد کند، با کوچک‌ترین انتقاد به شدت با آنان برخورد می‌شود و حتی به میز دادگاه می‌کشند و آن رسانه را توقیف یا تعطیل می‌کنند.

*رئیس‌جمهور دوست دارد رسانه‌ها «بله قربان‌گو» باشند و دولت را تمجید کنند

وی تأکید کرد: رئیس دولت خصلت خاصی پیدا کرده و دوست دارد همه در قبال آنان «بله قربان‌گو» باشند و دولت را تمجید کنند، عملکرد منفی را که نمی‌شود تعریف و تمجید کرد.

* اقتصاد کشور از دست آقای رئیس‌‌جمهور ناراحت است و او را نمی‌بخشد

نماینده تهران در مجلس همچنین گفت: امروز اقتصاد کشور از دست آقای رئیس‌‌جمهور ناراحت است، اقتصاد کشور هرگز رئیس دولت را نمی‌بخشد، بعد از آنکه دولت اقتصاد کشور را به سیاست خارجی گره زد این مصیبت‌ها به بار آمد.

*رسانه‌های مطیع دولت هم دفاع متقنی درباره عملکرد اقتصادی دولت ندارند

سلیمانی با طرح این سؤال که چطور رسانه‌ها می‌توانند درباره اقتصاد کشور مثبت فکر کنند؟ توضیح داد: دولت باید عملکرد مثبتی در اقتصاد کشور داشته باشد تا رسانه‌ها هم بتوانند مطالب به نفع دولت منتشر کنند؛ رسانه‌های مطیع دولت هم مطلب با تحلیل و آمار و ارقام متقن درباره عملکرد اقتصادی دولت ندارند در حالی که رسانه‌های منتقد دست‌شان پر از آمار و ارقام و تحلیل‌های قوی درباره ناکارآمدی و سستی‌های دولت در حوزه اقتصادی کشور است.

*قطعاً افکار عمومی با «بله قربان گفتن» همراه دولت نمی‌شوند

وی در پایان خاطرنشان کرد: نحوه برخورد دولت با رسانه‌ها باید درست شود تا یک اعتماد عمومی بین دولت و رسانه‌ها به وجود آید، قطعاً افکار عمومی با «بله قربان گفتن» همراه دولت نمی‌شوند بلکه با  عملکرد، فعالیت و ‌آمارهای صحیح و درست است که منجر به این همراهی می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تمجید رسانه های غرب از رسانه های اقلیم کردستان