سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تظاهرات گسترده مردم یمن علیه تجاوز عربستان و تاکید بر آزادسازی مناطق اشغالی


به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری «المسیره»، در این تظاهرات که بعدازظهر جمعه در صنعا پایتخت یمن و با عنوان «آزادی میهن وظیفه همه ماست» برگزار شد، تظاهرکنندگان بر ادامه نبرد تا آزادسازی تمامی مناطق اشغال شده یمن، تاکید کردند.
در این تظاهرات همچنین کشتار مردم یمن توسط متجاوزان محکوم شد.
احمد الشامی به نمایندگی از کمیته ملی آزادی مارب گفت که زمان برای آزادسازی مارب فرارسیده است و ارتش و کمیته های مردمی در فاصله 10 کیلومتری این شهر قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد که پاکسازی مارب و بلندی های اطراف شهرستان «نهم» از وجود مزدوران سعودی نزدیک است.
تظاهرکنندگان همچنین به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی هشدار دادند که ملت یمن قادر به پیروزی خواهند بود. تظاهرات کنندگان همچنین خطاب به سران آمریکا و عربستان گفتند چرا کودکان یمنی را قتل عام می کنید.؟
آنان همچنین با سردادن شعارهایی آزادی مارب و دیگر مناطق یمن را از دست متجاوزان، وظیفه ملی و دینی دانستند و اعلام کردند که برای آزادی خاک یمن حاضرند بالاترین «بها» را بپردازند.
کمتیه عالی انقلاب یمن روز گذشته از مردم این کشور برای شرکت در این تظاهرات دعوت کرده بود.
از سوی دیگر، بر اساس اعلام رسانه های خبری، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همزمان با اعلام بسیج عمومی برای بازپس گیری استان مأرب از دست متجاوزان، موفق شدند کنترل منطقه جبل الحمراه در غرب مارب را به دست گیرند.
عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند وازقدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشوررا تأمین می کنند، جلوگیری کند.
براثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان وکودکان کشته و یا زخمی شده و ده ها هزار نفرنیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.
شبد**1480** 3404

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تظاهرات مردم صنعا در برابر تجاوز عربستان به خاک یمن