سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شهرداری اهواز پنج هزار و 400 میلیارد ریال به مترو بدهكار است


به گزارش ایرنا عباس هلاكویی دوشنبه در یكصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز، شهرداری اهواز باید به طرح مترو پنج هزار و 400 میلیارد ریال اختصاص می داد اما از ابتدای طرح تا كنون فقط یك قطعه زمین به قیمت 998 میلیارد ریال به این طرح داده كه این زمین هنوز واگذار نشده است بنابراین چطور انتظار دارید مردم اهواز سوار مترو شوند.
وی با بیان اینكه این زمین باید در سال 85 به متروی اهواز واگذار می شد اضافه كرد: این زمین واقع در میدان فرودگاه 31 هزار مترمربع مساحت دارد كه هم اكنون در تصرف طرح است و 18 هزار مترمربع آن نیز مربوط به وزارت راه و شهرسازی است كه آن نیز هنوز منتقل نشده است.
هلاكویی اظهار كرد: مرحله نخست طرح متروی اهواز (شامل شش ایستگاه) 85 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و بخش ساختمان 60 درصد و بخشی تجهیزات فاقد هر گونه پیشرفت است.
وی تصریح كرد: مرحله نخست مترو قرار بود پارسال به اتمام برسد اما تنها 15 درصد از اعتبارات دولتی به این طرح اختصاص یافت، شهرداری نیز سهم خود را پرداخت نكرد و پیمانكار هم كار را تعطیل كرده است.
هلاكویی افزود: نمایندگان ریاست جمهوری و معاون اول رئیس جمهور برای ارزیابی این طرح كه از مصوبات سفر اول رئیس جمهور سابق است هم اكنون در اهواز هستند.
وی همچنین گفت: شركت كیسون (پیمانكار مترو) یك هزار و 400 نفر پرسنل دارد كه حدود یك هزار نفر از آنها اخراج شده و اكنون 430 نفر باقیمانده اند.
هلاكویی اضافه كرد: طلب كارگران از مطالبات پیمانكار كسر و به آنها پرداخت شده است.
حسین حیدری عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این جلسه با اشاره به اینكه نیمی از اعتبارات مترو توسط دولت و نیم دیگر باید توسط شهرداری ها تامین شود گفت: سالانه 800 میلیون تا یك میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت به متروی اهواز پرداخت شده و شهرداری اهواز به فراخور شرایط مالی خود زمین یا بخشی از هزینه های جاری را پرداخت كرده است.
وی افزود: بر اساس رای دیوان محاسبات در سال 90 شهرداری اهواز ملزم به پرداخت 540 میلیارد ریال بابت سهم خود به طرح متروی اهواز شده است و اكنون بابت این بدهی زمینی به قیمت 998 میلیارد ریال به قطارشهری واگذار می شود.
در این جلسه لایحه انتقال سند زمین از سازمان خدمات موتوری به سازمان قطارشهری تصویب شد.

*نطق آتشین نمی خواهیم
عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستوركار جلسه با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و تعیین سه نماینده اهواز در مجلس اظهار كرد: این انتخاب فارغ از هر تفكر قومی بوده و نشانه بینش سیاسی مردم اهواز است كه امیدوارم منتخبان به این اعتماد مردم پاسخ مثبت بدهند.
علی ناصری تاكید كرد: مردم اهواز نماینده ای نمی خواهند كه فقط نطق های آتشین در مجلس داشته باشد و در عمل هیچگونه اقدامی انجام ندهد.
وی افزود: مردم با مدرن ترین نوع گفتمان اعلام كردند كه خواهان تغییر وضع موجود هستند.
ناصری از منتخبان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خواست كه شبكه جامع فاضلاب شهری، لایروبی كارون، ریزگردها، متروی اهواز، تصفیه خانه های فاضلاب شهری را در برنامه های خود قرار دهند.
وی اضافه كرد: آب شرب اهواز و كوت عبدالله قابل شرب نیست و باید برای آن چاره اندیشی شود همچنین دلیل پرداخت نشدن عوارض ارزش افزوده و آلایندگی به شهرداری اهواز باید پیگیری و مشخص شود.
ناصری همچنین ساماندهی سایر دستفروشان و وانت بارهای شهر اهواز را خواستار شد و افزود: خواسته كاركنان شهرداری ثبات مدیریت در شهرداری و داشتن كمترین عزل و نصب هاست.
وی با انتقاد از نحوه نگهداری اموال عمومی شهر، فضای سبز و المان ها گفت: برخی شهروندان نیز به نگهداری از این اموال توجهی نمی كنند، در حالی كه این امكانات از پول شهروندان خریداری شده است.
سیدجواد رضوی دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستوركار جلسه گفت: اگرچه دولت با تنگناهای زیادی مواجه است و بعضی از این كمبودها نیز قابل درك است اما پرداخت نكردن سرانه مدارس باعث مشكلاتی برای مدارس می شود.
هوشنگ شیرمردی عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز در ادامه جلسه خواستار تشكیل كمیته صیانت از اموال و زمین های شهری شد و تصریح كرد: غارت اراضی در اهواز بسیار مساله ضروری است و باید جدی گرفته شود.
وی افزود: مطالبات معوق كارگران شهرداری باید پرداخت شود.

*پنج میلیارد بلوكه شده
جمشید سلحشور عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز نیز گفت: حدود پنج میلیارد ریال از سرمایه در گردش صندوق كاركنان شهرداری نزد مناطق و سازمان هاست و با وجودی كه این مبلغ از حقوق كاركنان شهرداری كسر شده اما به این صندوق مسترد نشده است.
وی افزود: یك میلیارد و 500 میلیون ریال از مطالبات صندوق نزد شهرداری منطقه یك، یك میلیارد و 110 میلیون ریال نزد شهرداری منطقه 6، 900 میلیون ریال نزد شهرداری منطقه 7، 480 میلیون ریال نزد شهرداری منطقه 4 و 140 میلیارد ریال نزد سازمان خدمات موتوری است كه به دلیل تسویه نشدن این بدهی ها سایر كاركنان از گرفتن تسهیلات قرض الحسنه محروم شده اند.
جانعلی خورشیدی عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز همچنین در نطق پیش از دستوركار، با تقدیر از اعضای شورای تامین شهرستان اهواز برای ساماندهی خیابان نادری اظهار كرد: دستفروشان سایر مناطق اهواز نیز باید ساماندهی شوند.
وی افزود: این كار با قوه قهریه قابل اجرا نیست و دستفروشان نیز كسانی هستند كه باید برای خانواده خود امرار معاش كنند بنابراین باید اماكنی مانند پارك ربیع برای استقرار آنها در نظر گرفته شود.
خورشیدی تصریح كرد: تا كنون دوبار فرمان نهضت آسفالت صادر شده اما برخی مناطق هنوز مانند كوی بهارستان و فرهنگ شهر هنوز گلایه دارند و مشكل آنها حل نشده است.
وی همچنین با انتقاد از حضور نیافتن شهردار اهواز در این نشست گفت: در این جلسات باید شهردار حاضر باشد اما حتی معاونان او نیز در بیشتر مواقع حضور نمی یابند علاوه بر این جای شهردار در جلسه های علنی همردیف هیات رئیسه نیست و باید در جایگاه پاسخگویی قرار گیرد.
حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این جلسه گفت: انتقادها و نصیحت های اعضای شورا به شهردار اهواز در سه سال گذشته بی نتیجه بوده و امسال باید روش قاطعانه ای در برخورد با این مساله در نظر بگیریم.
وی با بیان اینكه مخالفت های اعضای شورا با شهردار نباید در شب نشینی ها حل شود افزود: این رفتار باعث می شود كه حرمت شورا شكسته شود و اعضا باید با شهردار اتمام حجت كنند.
رامی علاسوند رئیس شورای اسلامی شهر اهواز همچنین با بیان اینكه تا كنون هیچكدام از اعضای شورا به محل نشستن شهردار اعتراضی نكرده است گفت: در همه كلان شهرها برای شهردار جایگاه خاصی در نظر گرفته می شود.
وی تصریح كرد: شهر اهواز عقب ماندگی های بسیاری دارد و با سخنرانی های حماسی مشكلات حل نمی شود و باید راهكار ارائه شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهردار اهواز نیز در واكنش به انتقادات نسبت به شهردار اهواز گفت: در همه جا شهردار شان و منزلتی دارد كه باید حفظ شود و اینكه برخی بگویند باید پایین بنشیند و یا رفتار تبعیض آمیز دارد، صحیح نیست.
ابراهیم نوشادی افزود: با وجودی كه شهرداری از مناطق حاشیه اهواز درآمدی كسب نمی كند اما به احترام مصوبات شورا و مردم اقداماتی در این مناطق انجام داده كه از جمله آنها آسفالت معابر كوی علی آباد (بروال) و برنامه ریزی برای آسفالت خیابان های كوی اندیشه از هفته آینده است.
وی با بیان اینكه شهرداری اهواز همه مصوبات شورا را اجرا كرده است و نسبت به آنها پاسخگوست، افزود: در هیچكدام از كلانشهرها شهردار در همه جلسات علنی شركت نمی كند.

*دوره های غدیرپژوهی در اهواز
مدیر موسسه غدیرشناسی نیز در این نشست خواستار همكاری شهرداری و سایر سازمان های دولتی برای آغاز حركت فرهنگی 'غدیر پژوهی' در اهواز شد.
حجت الاسلام سعید شاه آبادی با تاكید بر توسعه فعالیت های غدیرپژوهی در همه كشور بخصوص استان های جنوبی كه در معرض خطر هستند، گفت: خوزستان همانطور كه مدخل مكتب تشیع و تفكر ولایی بوده اكنون نیز محل ورود تفكر مخالفان ولایت است و این مساله كشور را در معرض خطر قرار داده است.
شاه آبادی افزود: موسسه بین المللی غدیرشناسی یك موسسه فرهنگی آموزشی در حوزه ولایت و غدیر است كه از سال 89 تاسیس شده است.
وی رویكرد این موسسه را معرفت افزایی عنوان كرد و افزود: مردم با وجود شور و عشق نسبت به معصومان، اما معرفت عمقی نسبت به این مساله ندارند و مسئولان فرهنگی نیز تا كنون اقدامات زیربنایی در این حوزه انجام نداده و به كارهای كوتاه مدت بسنده كرده اند به طوری كه حتی نخبگان جامعه از پاسخ به برخی شبهات ناتوان هستند.
شاه آبادی با اشاره به برنامه ریزی های چندین ساله دشمنان اسلام اظهاž


ویدیو مرتبط :
400 میلیارد ریال قرارداد فروش در نمایشگاه سنگ محلات