ابلاغ رسمی وزارت بهداشت برای برگزاری دوره‌های کمک پرستاری


رئیس جهاد دانشگاهی واحد قزوین گفت: برگزاری دوره‌های کمک پرستاری در کشور ابلاغ رسمی معاونت پرستاری وزارت بهداشت است.

«محمدحسین فائزی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، اظهار کرد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با هدف تربیت 10 هزار کمک پرستار، در تاریخ بیست و چهارم خردادماه قراردادی به شماره 141/139/د با معاونت آموزشی جهاددانشگاهی منعقد و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان را ملزم به حمایت کامل از این دوره‌های آموزشی و تأمین زیرساخت آموزش عملی و بیمارستانی کرده است.

وی افزود: این دوره گسترده آموزشی براساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید و در راستای اجرای موفق طرح تحول سلامت تصویب شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد قزوین خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی کمک پرستاری در بسیاری از استان‌های کشور با قوت و تعامل کافی و حمایت همه جانبه دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال برگزاری است که مدیران مربوطه در استان قزوین هنوز روال درستی را برای اجرای موفق این دوره‌ها طراحی نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: جهت‌گیری تقابلی برخی گروه‌های پزشکی و پرستاری و مخالفت آن‌ها با این تصمیم وزارت بهداشت، یک اختلاف درون خانوادگی است که باید راه حلی برای آن بیابند.

فائزی افزود: مدیران مربوطه در اظهارنظرهای عمومی و مصاحبه‌های خود دقت کافی داشته باشند، نباید دود این اختلاف به چشم مردم یا نهادهایی که براساس تکلیف قانونی خود، آموزش‌ها را با کیفیت حداکثری ارائه می‌کنند، برود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ابلاغیه جدید وزارت بهداشت درباره آموزش پرستاری در بیمارستان ها و واکنش پرستاران