علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



پذیرش در مدارس سمپاد براساس معیارهای دقیق‌تری انجام می‌شود


پذیرش در مدارس سمپاد براساس معیارهای دقیق‌تری انجام می‌شودویستا/ عابدینی معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص نحوه پذیرش دانش آموزان در مدارس سمپاد گفت: آنچه که به عنوان معیار جهانی پذیرفته شده 2.28 درصد از جمعیت دانش آموزی است یعنی ملاک جمعیت دانش اموزی است و از هر 100 نفر حدودا 2 نفر می تواند به عنوان استعدادهای برتر تلقی شوند. در سال های قبل در ملاک جهانی، پذیرش دانش آموز در این مدارس خیلی دقت نشده بود و تا حدی گسترش بی رویه این مدارس را داشتیم از این رو تصمیم به توجه بیشتر به معیارهای جهانی این طرح گرفته شد.
وی افزود: در واقع هر کسی بتواند از این مسیر براساس شاخص‌ها و معیارها عبور کند می تواند در مدارس سمپاد ثبت نام کند و کسانی هم که نتوانند باید در مدارس عادی به تحصیل بپردازند.

عابدینی با اشاره به مسیر روند ثبت نام در این مدارس عنوان کرد: برای این مدارس آزمونی گرفته می‌شود که ترکیبی از آموخته‌های فعلی و هوش و استعداد دانش آموزان است و کسانی که از عهده این آزمون و آزمایشاتی که برای اطمینان از برتر بودن انجام می‌شود پیروز بیرون آیند می توانند در این مدارس ثبت نام کنند.

وی این مسیر و فرآیند را برای مدارس سمپاد محدودیت ندانست و بیان کرد: بحث تعطیلی مدارس سمپاد و محدودیتی که در برخی خبر‌ها ذکر شده بود صحت ندارد و این کار محدودیت نیست و صرفا دقیق‌تر شدن معیارهای سنجش است.
عابدینی اظهار داشت: دانش آموزان در دو مرحله می توانند نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون اقدام کنند یکی در مرحله اول که پایه هفتم است و دیگری مرحله دوم است که دانش آموزانی که در پایه هفتم به هر دلیلی نتوانسته‌اند ثبت نام کنند، در پایه اول نظری این امکان را پیدا می‌کنند و به تعدادی که ظرفیت در این مدارس باشد دانش آموزان از طریق پیروزی در آزمون می‌توانند راه یابند.

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: اصل بر این بود که در هر استانی یک مدرسه سمپاد دخترانه و یکی پسرانه وجود داشته باشد هر چند که حال تعداد مدارس سمپاد برخی از استان‌ها بیش از دو برابر شده اما همچنان سیاست این است که تعداد این مدارس در کشور زیاد نشود، چرا که اگر بر معیار جهانی تاکید کنیم و مبنای درستی باشد چون جمعیت دانش آموزی تقریبا ثابت است پس نیازی به افزایش این مدارس نیست.
وی با بیان اینکه جزئیات هزینه این مدارس باید از مرکز سمپاد پرسیده شود و این هزینه‌ها از طریق این مرکز اعلام می‌شود و مصوب شورای عالی آموزش و پرورش نیست، در پایان درباره نحوه ثبت نام در این مدارس گفت: دانش آموزان به "سایت سناد" مراجعه کرده و اطلاعات خود را وارد می‌کنند؛ سایت آموزش و پرورش استان‌ها هم با این سایت لینک شدند و می توانند ثبت نام اولیه را انجام دهند و سپس با روندی مشابه روند ثبت نام و دریافت کارت و برگزاری کنکور سراسری مراحل دیگر را طی می کنند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ویستا


ویدیو مرتبط :
مدارس سمپاد