ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



خودکُشی مظلومی در دربی


خودکُشی مظلومی در دربیتسنیم/ مهاجم پیشین پرسپولیس اعتقاد دارد که این تیم می‌توانست استقلال را با ۶ گل شکست دهد.
محسن خلیلی در خصوص پیروزی 4 بر 2 پرسپولیس مقابل استقلال، گفت: قبل از بازی یکسری پیش‌بینی کردند پرسپولیس با توجه به شرایط بهتری که نسبت به استقلال دارد بازی را خواهد برد اما یکسری هم اعتقاد داشتند استقلال با مظلومی بازی تدافعی ارائه خواهد داد و نتیجه دربی مساوی می‌شود.
وی افزود: کمتر کسی فکر می‌کرد دربی تا این حد پرگل باشد اما اشتباهات فردی فرصت‌های زیادی را برای بازیکنان دو تیم ایجاد کرد و البته این فرصت بیشتر متوجه بازیکنان پرسپولیس شد. اولین اشتباه را مهدی رحمتی مرتکب شد که توپ را در دو ضرب مهار کرد و دروازه‌اش توسط طارمی باز شد.
مهاجم پیشین پرسپولیس خاطرنشان کرد: پرسپولیس در این بازی مثل همیشه در ورزشگاه آزادی با سیستم 4-4-2 تهاجمی حریف خود را زمین‌گیر کرد و با استفاده از هافبک‌های طراح و پاس‌های تند و تیز به نوعی خط میانی را از آن خود کرده بود. شاید اگر در نیمه دوم پرسپولیس عقب‌نشینی نمی‌کرد و زمین تا آن حد لغزنده نمی‌شد شرایط خیلی فرق می‌کرد و به نظر من در نیمه دوم زمین و باد به سود استقلال بود.
خلیلی در واکنش به این موضوع که قبل از بازی گفته بود استقلال بی‌هدف بازی می‌کند و تاکتیک خاصی ندارد عنوان کرد: من این حرف را بی‌جهت نزدم چرا که واقعا تا اینجای فصل استقلال برنامه چندانی برای رسیدن به گل و شکست حریفان خود نداشته و در اکثر بازی‌ها با یک گل پیروز شده اما پرسپولیس تیمی است که فوتبال تهاجمی را ارائه داده و در کار دفاع نیز موفق است. این تیم حملات پرسینگ را به نحو احسن انجام می‌دهد در حالی که تاکتیک استقلال را اصلا نمی‌شود در این تیم لمس کرد و تیم مظلومی واقعا بی‌نظم و بی‌هدف بازی می‌کند. چیزی که در دربی دیدیم همین بود و استقلال بیشتر روی ارسال‌های بلند خسرو حیدری حساب کرده بود.
وی درباره اینکه مظلومی در این بازی تیمش تدافعی به میدان نفرستاد، گفت: خیلی‌ها فکر می‌کردند مظلومی مثل همیشه تیمش را با شیوه تدافعی و بازی بسته به میدان می‌فرستد اما فشارهایی که در روزهای اخیر به وی شد او به حرف آمد و مدعی شد در دربی هرگز از باخت نمی‌ترسد و به دنبال ارائه بازی تهاجمی است. مظلومی همین کار را انجام داد اما در واقع با این شیوه بازی مقابل پرسپولیس به نوعی خودکشی کرد. بازی رو به جلوی استقلال بلای جان این تیم شد چرا که پرسپولیس هم توپ و میدان را گرفت و هم خط حمله آماده این تیم در این بازی مخصوصا در نیمه اول روز خیلی خوبی داشت.
پیشکسوت پرسپولیس تأکید کرد: اگر مهدی طارمی ضربه پنالتی‌اش را به گل تبدیل می‌کرد 6 تای سال 52 می‌توانست تکرار شود. طارمی در این بازی انگیزه گلزنی خود را خیلی زود از دست داد و در کل خط حمله پرسپولیس زود اشباع شد. طارمی پس از، از دست دادن پنالتی دیگر برای ادامه بازی تمرکز لازم را نداشت و به نوعی روحیه خود را از دست داده بود. اگر این توپ گل می‌شد به عقیده من پرسپولیس نه تنها بازی را با گل‌های فراوان می‌برد بلکه شاید بیشتر از 6 گل هم به استقلال می‌زد از این جهت که هم خط حمله پرسپولیس این پتانسیل را داشت و هم اینکه استقلال اصلا روز خوبی نداشت.
خلیلی در خصوص قهرمانی پرسپولیس و اینکه آیا این اتفاق بعد از سال‌ها رخ خواهد داد یا خیر، به تسنیم گفت: خیلی خوشحالم که پرسپولیس پس از مدت‌ها اوج گرفته و با نتایجی که کسب می‌کند هوادارانش را خوشحال و به قهرمانی امیدوار می‌کند. این تیم به معنای کامل، شخصیت قهرمانی پیدا کرده است. این روزهای پرسپولیس من را یاد زمانی می‌اندازد که در سال 86 در هفته‌های پایانی با انگیزه فوق‌العاده برای قهرمانی بازی می‌کردیم. آن روزها هواداران هم ما را باور کرده بودند و استقبال خیلی خوبی از بازی‌های تیممان داشتند. در بازی‌های آینده پرسپولیس هم می‌تواند این اتفاق رخ دهد تا همه ما بعد از چند سال به آرزوی قلبی خود برسیم.

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
نوستالژی دربی؛ گل پرویز مظلومی در دربی 62