سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نشریه استرالیایی: ایران از دخالت نظامی روسیه در سوریه سود می‌برد


نشریه استرالیایی: ایران از دخالت نظامی روسیه در سوریه سود می‌برد

باشگاه خبرنگاران/ نشریه استرالیایی اینترپرتر مدعی شد دخالت نظامی روسیه در بحران داخلی سوریه به نفع اهداف ایران است.

اینترپرتر در مقاله اخیر خود درباره حضور نظامی روسیه در سوریه نوشت: بزرگترین موفقیت مسکو درباره بحران داخلی سوریه، حمله به مواضع داعش، تسلط بر شهر حمص و بازپس‌گیری تعدادی منطقه استراتژیک از دست تروریست‌ها نبود؛ بلکه پیروزی واقعی روسیه زمانی به دست آمد که آمریکا و متحدان عرب این کشور مانند عربستان و قطر پذیرفتند ایران نیز بر سر میز مذاکرات صلح سوریه بنشیند. اذعان این کشورها به نقش کلیدی و راهبردی ایران برای خاتمه دادن به حدود 5 سال جنگ داخلی در سوریه، از هر موفقیت دیگری برای مسکو ارزشمندتر بود.

ترکیه، عربستان و قطر زمانی نه چندان دور تصور می‌کردند اگر سوریه را از مدار ایران خارج کنند، می‌توانند زمینه سرنگونی دولت "بشار اسد،" رئیس جمهور این کشور، را فراهم کنند و سپس به سادگی تروریست‌های داعش را شکست دهند. گذشت زمان به این کشورها نشان داد اوضاع آنطور که تصور می‌کنند پیش نمی‌رود و باید ایران را در حل این بحران مشارکت داد.

نشریه استرالیایی در ادامه مدعی شد: آنچه نیروهای نظامی روسیه و نیروهای شیعه تحت حمایت ایران را در سوریه کنار یکدیگر حفظ کرده است، هدف مشترک آنها در به پیروزی رساندن دمشق در مسیر رسیدن به صلح است. حامیان سوریه می‌دانند دمشق قدرت کافی برای تولید نیروهای مبارز و جنگجو ندارد تا سراسر قلمرو این کشور را تحت تسلط خود قرار دهند، البته نه مسکو و نه تهران، هیچکدام مایل نیستند این کار را برای دمشق انجام دهند. روسیه فقط به اندازه‌ای نیروی نظامی به سوریه اعزام می‌کند که از پایگاه‌های هوایی و تعداد اندک نیروهای پیاده نظام خود در این کشور محافظت کند.


ویدیو مرتبط :
دخالت نظامی عربستان و ترکیه در سوریه