سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آمار میزان بارش در حوضه های آبریز کشور


آمار میزان بارش در حوضه های آبریز کشور میزان/ ارتفاع کل ریزشهای جوی کشور از اول مهر لغایت 24 اردیبهشت 222 میلیمتر گزارش شده که این مقدار نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت 1 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته 22 درصد افزایش نشان میی دهد.

ارتفاع کل ریزشهای جوی کشور از اول مهر لغایت 24 اردیبهشت سال آبی 95-94 بالغ بر 222 میلیمتر است که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت( 224 میلیمتر) 1 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته( 182 میلیمتر) 22 درصد افزایش نشان میی دهد.

همچنین حجم بارش اول مهر تا پایان 24 اردیبهشت معادل 365.862 میلیارد مترمکعب بوده است.

بر این اساس در حوضه آبریز دریای خزر میزان بارندگی در سال آبی جاری 404 میلی متر، در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان 360 میلی متر، حوضه آبریز دریاچه ارومیه 281 میلی متر، در حوضه آبریز فلات مرکزی 126 میلی متر، در حوضه آبریز مرزی شرق 90 میلی متر و در حوضه آبریز قره قوم 215 میلی متر بارندگی تا به امروز داشته ایم.

گفتنی است حداکثر بارندگی در ایستگاه رامسر استان مازندران (ترکرود آخوند) با 1439.5 میلی متر و حداقل بارندگی در ایستگاه بشرویه خراسان جنوبی با 17.2 میلی متر گزارش شده است.



منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
تعریف حوضه آبریز