فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



جذب فیلمسازان دغدغه مند جهان اسلام در جشنواره فیلم وحدت اسلامی


به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست مطبوعاتی و رسانه ای «نخستین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی» روز یکشنبه اول آذر ماه از ساعت30/10 صبح در محل دبیرخانه جشواره با حضور هاشم میرزاخانی دبیر جشنواره و مژگان زرگر مدیر اجرایی جشنواره با حضور نمایندگان اصحاب رسانه و خبر برگزار شد.

در ابتدای این نشست میرزاخانی دبیر جشنواره ضمن خیرمقدم به حاضران و آرزوی برگزاری جشنواره ای در شان جمهوری اسلامی ایران و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: مسئله وحدت اسلامی یک وظیفه و فریضه دینی است و همانگونه که  مقام معظم رهبری در خصوص وحدت فرمودند: در دوران اخیر که دوران ویژه ای است تاکید بر تلاش و زمینه سازی تشکیل امت واحده اسلامی و دیپلماسی وحدت  و  مقابله با جریان های افراطی و تاکید بر وحدت و مبارزه با جریانات سنی و شیعی یک ضرورت است وی همچنین با اشاره به سخنان دبیر کل محترم مجمع حضرت ایت الله اراکی نیز که  فرموده اند: می توان ادعا نمود که وحدت میان مسلمین جهان بعد از توحید از نظر شرعی بسیار حائز اهمیت است و جامعه ای که از هم پاشیده باشد با پیامبر(ص) ارتباط هویتی ندارد و رسالت انبیا بر وحدت بر دین مبتنی شده است سخنان خود را آغاز نمود.

میرزاخانی رویکرد مجمع جهانی تقریب مذاهب را به پررنگ شدن نقش رسانه ها و به ویژه رسانه سینما به  عنوان رسانه ای که  مرزها را پشت سر می گذارد و و به افکار جهانیان نفوذ می کند اشاره کرد  گفت: با عنایت و توجه خاصی که دبیر کل محترم مجمع بر لزوم برگزاری این جشنواره دارد ، جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی جشنواره ای مستمر خواهد بود و زین پس توسط این مجمع به طور سالانه در کشور برگزار می شود لذا برگزاری جشنواره ای با  این موضوع با حمایت و پشتوانه این مجمع می تواند محملی باشد برای شناسایی، جذب و حمایت فیلمسازان دغدغه مند در سراسر جهان که هدف اصلی خود را ترسیم و شناساندن اسلام راستین می دانند.

جشنواره ای برای ترسیم چهره اسلام راستین به جهانیان

هاشم میرزاخانی دبیر جشنواره  با ارائه گزارش از روند تشکیل دبیرخانه جشنواره و تهیه و تدوین آیین نامه و همچنین برنامه ریزی های به عمل آمده جهت برگزای این دور از جشنواره و با توجه به حساسیت برگزاری جشنواره های موضوعی گفت: با جدی شدن بحث نیاز مجمع به برگزاری جشنواره ای با این موضوع  و با توجه به سرفصل فعالیتهای آن که همانا ترویج و تشویق مسلمانان جهان به وحدت و رسیدن به امت واحده اسلامی است هدف اصلی این جشنواره نیز شناسایی و نمایش آثاری شد که در راستای اهداف فوق بوده لذا امید است در دوره های آتی این جشنواره شاهد تولید آثار مستند و کوتاه و همچنین آثار بلند و فاخری باشد  که بتواند چهره واقعی اسلام راستین را به جهانیان نشان دهد .

چتر این جشنواره برای تمامی فیلمسازان مسلمان جهان اسلام باز بوده و از هر حنجره و صدایی که به وحدت مسلمین می پردازد حمایت جدی می نماید و در برنامه ریزی مجمع تشکیل یک اتحادیه جهانی برای فیلمسازان مسلمان در نظر گرفته شده است.

وحدت مسلمین، قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) سه محور اصلی جشنواره بین المللی فیلم وحدت

دبیر جشنواره با بیان این مطلب که جشنواره با  مبنا قراردادن  فیلمسازان مسلمان و فیلمهای تولید شده در حوزه اسلام شکل گرفته است افزود: محوریت آثار در دو بخش ملی و بین الملل وحدت مسلمین، قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) ترسیم شده است و در بخش ویژه با توجه به توطئه های تفرقه انگیز دشمنان بین ادیان و مذاهب مختلف دینی و همچنین ارائه چهره مخدوش و خشن از دین مبین اسلام به موضوع اسلام ستیزی خواهد پرداخت که در این بخش از حضور منتقدان و اندیشمندان  داخلی و خارجی در ایام برگزای جشنواره نیز بهره خواهیم برد.

این مدیر فرهنگی با اشاره به برگزاری جشنواره در بخشهای  فیلمهای کوتاه و نیمه بلند و نماهنگ و همچنین بلند اضافه کرد: آثاری که تا 60 دقیقه باشند می توانند در بخش کوتاه و نیمه بلند و آثاری که بالای 60 دقیقه باشند  در بخش بلند شرکت نمایند.

وی همچنین اضافه کرد از آنجا که این دوره از جشنواره اولین دوره برگزاری آن است و تاکنون جشنواره ای موضوعی با این مضمون برگزار نشده لذا کلیه تولیدات فیلمسازان بدون در نظر گرفتن تاریخ تولید که از نظر موضوع با جشنواره هماهنگی داشته باشند می توانند در این دوره از جشنواره شرکت نمایند.

میرزاخانی در خصوص جوایز جشنواره نیز گفت: به زودی از طریق روابط عمومی و رسانه خبری جشنواره اطلاعات کامل تر در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت اما شورای سیاستگذاری و اجرایی جشنواره تلاش نمود آیین نامه و مقررات جشنواره را به گونه ای تدوین نماید که کلیه بخشها در آن دیده شود و برای سالهای آتی نیز محوریت جشنواره ترسیم و تغییر عمده ای نداشته باشد لذا در زیر مجموعه کوتاه و نیمه بلند مسابقه ملی تندیس جشنواره و جایزه نقدی به بهترین تحقیق  و پژوهش فیلم، بهترین فیلمنامه فیلم، بهترین کارگردانی پویانمایی، بهترین کارگردانی داستانی، بهترین کارگردانی مستند و  به بهترین فیلم و همچنین بهترین نماهنگ اهدا می شود و در بخش بلند داستانی نیز تندیس جشنواره و جایزه نقدی به بهترین  فیلمنامه، تدوین،  تصویربرداری،  صدا، بازیگر نقش اول زن، بازیگر نقش اول مرد، کارگردانی و به بهترین فیلم تعلق می گیرد و همچنین در بخش مستند بلند نیز تندیس جشنواره و جایزه نقدی به بهترین پژوهش و متن، تصویربرداری، تدوین، کارگردانی و به بهترین فیلم اهدا می شود.

وی در خصوص جوایز بخش سینمای بین الملل نیز گفت:دو گروه از هیأت داوری متشکل از حداکثر پنج عضو از هنرمندان و کارشناسان  داخلی و خارجی بخش مسابقه بین الملل را  در دو زیرمجموعه کوتاه و بلند داوری و جوایز ی را به برگزیدگان اهدا خواهند کرد و همچنین در بخش ویژه اسلام ستیزی نیز تندیس جشنواره و جایزه نقدی به بهترین پژوهش و متن، به بهترین فیلم مستند و جایزه ویژه هیئت داوران به بهترین فیلم اهدا خواهد شد.

جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی به شکل آن لاین از علاقه مندان ثبت نام به عمل می آورد

در ادامه نشست با رونمایی از تیزر فراخوان جشنواره و  سایت جشنواره و تشریح بخشهای مختلف سایت  اعلام شد از این پس اخبار جشنواره برروی سایت رسمی جشنواره قرار خواهد گرفت و ثبت نام در جشنواره به شکل آن لاین و از طریق سایت به نشانی www.iuiff.ir صورت خواهد گرفت.

این مدیر فرهنگی با ابراز امیدواری از این موضوع که این دوره از جشنواره بتواند پایه محکمی برای برگزاری بخش جشنواره فیلم در کنار کنفرانس وحدت اسلامی در ایران همزمان با هفته وحدت باشد گفت: اولین دوره این جشنواره را به دلیل تداخل چند جشنواره با زمان برگزاری اجلاس وحدت در اردیبهشت ماه سال 1395 همزمان با بعثت نبی اکرم(ص) برگزار خواهیم کرد و دوره های آتی این جشنواره همزمان با کنفرانس وحدت اسلامی در تهران برگزار می گردد.

وی ضمن دعوت از کلیه فیلمسازان و علاقه مندان به شرکت در جشنواره گفت:  طی هفته گذشته فراخوان جشنواره جهت شرکت علاقه مندان داخلی و خارجی برروی سایت جشنواره قرار گرفته و برای کلیه مراکز فرهنگی و هنری کشور نیز ارسال شده است .

دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم وحدت در پایان این نشست از دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حضرت ایت ا.. اراکی و حمایت گسترده ایشان در برگزاری جشنواره و همچنین از مجموعه معاونین و مدیران این مجمع و به ویژه معاون محترم اجتماعی مجمع جناب آقای عبدا... سهرابی و شورای سیاستگذاری جشنواره متشکل سازمانها و نهادهایی همچون: سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران،  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی شهر تهران، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حوزه های علمیه ، سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی ، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد شهید انقلاب اسلامی  و همچنین کلیه خبرگزاری های مجازی، مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی و به ویژه خبرنگاران محترم  تشکر و قدردانی نمود.

انتهای‌پیام/


ویدیو مرتبط :
چرابی بی سی دغدغه وحدت اسلامی پیداکرده است