سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



وزارت بهداشت به دنبال تضعیف پرستاری است/ توصیه به دانشجویان پرستاری


سلامت نیوز: قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، بر حضور آگاهانه دانشجویان پرستاری در عرصه های مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: وزارت بهداشت به دنبال تضعیف پرستاری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، محمد شریفی مقدم در اولین جلسه کمیته دانشجویی سازمان نظام پرستاری، ضمن خیر مقدم به آینده سازان کشور، گفت: اولین دوره فعالیت های فرهنگی به زمان انقلاب بر می گردد که دانشجویان همواره در صحنه های مختلف حضور فعال داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه نقش دانشجویان در آینده پرستاران و زیرساخت های پرستاری بسیار موثر و مفید است، تصریح کرد: ذهن فعال دانشجویان در جهت کمک به شکل گیری آینده پرستاری بسیار موثر است.

شریفی مقدم با انتقاد از اینکه وزارت بهداشت قصد تضعیف پرستاری و روحیه پرستاران را دارد، گفت: متاسفانه شاهد تبعیض های فاحش در حق پرستاران هستیم. البته تبعیض فقط در پرداخت ها نیست بلکه این تبعیض را می توان در امکاناتی که در بیمارستان ها در اختیار دانشجویان پرستاری و پزشکی قرار می گیرد، مشاهده کرد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، تاکید کرد: اگر تحولاتی در حال حاضر در فضای پرستاری کشور رخ داده است، نشات گرفته از وحدت و انسجام بدنه پرستاری بوده است.

شریفی مقدم با عنوان این مطلب که پرستاران جز ارکان اصلی نظام سلامت هستند و بیشترین تعداد پرسنل در وزارت بهداشت را پرستاران تشکیل می دهند، گفت: پرستاری در دو سال گذشته به وضوح نشان داده که می تواند با اتحاد و انسجام تمامی معادلات را تغییر دهد.

وی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری در دوره قبل سکوت و سکون در پیش گرفته بود و برای وزارت بهداشت بهترین وضعیت همان سکوت در مقابل تصمیماتی است که برای پرستاران گرفته می شد. زیرا، آنان قصد شکستن و تحقیر پرستاری را دارند و می خواهند پرستاری را بزنند.

شریفی مقدم افزود: برای وزارت بهداشت مردم اهمیتی ندارند زیرا با تحقیر پرستاری سلامت مردم را به خطر می اندازند. آنان به فکر منافع و جیب خود هستند.

وی گفت: در دوره سوم سازمان نظام پرستاری این ضعف وجود داشته که در مقابل برنامه هایی که وزارت بهداشت جهت خرد کردن و شکستن پرستاران در پیش گرفته بود، سکوت کرده بودند.

شریفی مقدم ادامه داد: در دوره سوم به رغم اینکه وزرات بهداشت تمام مسائل پرستاری را در اختیار داشت اما بیداری پرستاری، قدرت بدنه پرستاری را بالا برد زیرا وزارت بهداشت با تمام قوا از جمله بداخلاقی ها و رد صلاحیت های غیر قانونی و... با پرستاران برخورد کرد اما خوشبختانه نتوانستند از بیداری و آگاهی پرستاران جلوگیری نمایند و سازمان نظام پرستاری توانست پوست اندازی کند و نظامی بر مبنای افکار عمومی جامعه پرستاری تشکیل دهد.

وی با بیان این مطلب که بنیان گذار جامعه دانشجویی خود من بودم اما متاسفانه در دوره سوم به دلیل منافع وزارت بهداشت از شور دانشجویی جلوگیری به عمل آمد، گفت: آن چیزی که می تواند جامعه پرستاری را دچار مشکل سازد؛ فقر اطلاعات خصوصأ اطلاعات صنفی پرستاری، عدم انسجام و اتحاد در جامعه پرستاری و عدم خود باوری و کاهش اعتماد به نفس جامعه پرستاری است.

شریفی مقدم تاکید کرد: برون رفت از این وضعیت، آگاهی و گردش اطلاعات سازمانی و صنفی باید افزایش یابد. زیرا مهمترین نقشی که دانشجویان باید داشته باشند آگاهی از مسائل روز پرستاری و حقوقی است که باید از آن مطلع شوند.

وی با عنوان این مطلب که اتحاد و انسجام جامعه پرستاری در این دوره از فعالیت سازمان نظام پرستاری بی سابقه است، گفت: افرادی نیز جهت رسوخ و تفرقه اندازی بین پرستاران وجود دارند که با این اتحاد نمی توانند راه به جایی ببرند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، افزود: یکی از اهداف این دوره از سازمان نظام پرستاری انسجام بین گروه های پرستاری است.

شریفی مقدم تاکید کرد: قصد داریم دانشجویان را در برنامه ریزی هایی که در سازمان و هیئت مدیره های سراسر کشور صورت می گیرد شرکت دهیم و از مشارکت این افراد در این برنامه ریزی ها به عنوان بازوی نظارتی سازمان در کنار هیئت مدیره ها استفاده کنیم.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، در پایان ابراز امیدواری کرد این نشست ها تجربیات خود را به بدنه دانشجویی انتقال داده و ضمن نخبه پروری، در آینده نه چندان دور بتوان شاهد تحولات مفیدی در پرستاری کشور بود.


ویدیو مرتبط :
ابلاغیه جدید وزارت بهداشت درباره آموزش پرستاری در بیمارستان ها و واکنش پرستاران