سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



علت تفاوت استیو جابز و بیل گیتس چیست؟


علت تفاوت استیو جابز و بیل گیتس چیست؟کلیک/ سخت است اگر دو فردی که یک صنعت را دچار تحول کرده‌اند، با یکدیگر برای چندین سال کارکرده‌اند و برای دستاوردهای مشابه شهرت داشته‌اند با هم مقایسه کنیم، اما با دقیق شدن در آن ها در می یابیم که این دو شخصیت معروف یعنی استیو جابز و بیل گیتس با یکدیگر تفاوت زیادی داشته‌اند.

سخت است اگر دو فردی که یک صنعت را دچار تحول کرده‌اند، با یکدیگر برای چندین سال کارکرده‌اند و برای دستاوردهای مشابه شهرت داشته‌اند با هم مقایسه کنیم، در می یابیم که این دو شخصیت معروف یعنی استیو جابز و بیل گیتس با یکدیگر تفاوت زیادی داشته‌اند. پیش ازاین تصور می‌کردم این تفاوت‌ها مربوط به شخصیت این افراد بوده است.

اکنون که به مدت ۱۸ ماه در واشنگتن غربی زندگی کرده‌ام و مدت کوتاهی نیز در کالیفرنیا به‌‌سر می‌بردم متوجه این امر شدم: تفاوت واقعی بین این دو فرد به دلیل تفاوت جغرافیایی است. هرکدام از این دو مرد نماینده واقعی محل زندگی و جایی بودند که در آن به‌دنیا آمده و بزرگ شده‌اند.

در این‌جا دلایلی این نظریه ذکر شده است. در صورت مخالفت نظر خود را اعلام کنید.

بیل گیتس داده محور بود اما استیو جابز یک فرد بصری بود.
پیش از این‌که شرکت‌های فناوری پیشرفته بر این دو ایالت مسلط شوند، صنعت قدرتمند درواشنگتن، حمل و نقل هوایی بود ـ بوئینگ با ۸۰،۰۰۰ شغل بزرگ‌ترین کارفرمای منطقه سیاتل است. گرچه صنعت بزرگ کالیفرنیا همواره کشاورزی بوده است اما صنعت جذاب آن سرگرمی است ـ “هالیوود” مترادف با فیلم‌های قدیمی و بزرگ است.

پس جای تعجب وجود ندارد که گیتس تا این حد برای تصمیمات‌اش روش‌مند، مهندسی محور و داده محور بوده است. در حالی‌که جابز از گروه‌های متمرکز و تحقیقات بازار دوری می‌کرد، در عوض متکی بر شهود و غریزه خود برای تولید محصولات دوست‌داشتنی برای مشتریان خود بود.

استیو جابز تجملاتی بود اما بیل گیتس آسان‌گیر بود.
ارائه‌ها و محصولاتی استیو جابز معرفی می‌کرد نمونه‌های افسانه‌ای تئاتری بودند. از سوی دیگر، بیل گیتس با وجود حضور در مجامع عمومی و ارائه چندین سخنرانی در TED همچنان یک ارائه دهنده بی‌آلایش است. با توجه به زمانی که در هردو ایالت گذرانده‌ام، می‌توانم بگویم مردم واشنگتن عموما آرام و ساکت و به دور از جلب توجه هستند، در حالی‌که مردم کالیفرنیا چه در هالیوود باشند و چه نباشند، بسیار برون‌گرا و تجملاتی هستند.

استیو جابز گیاه‌خوار بود اما بیل گیتس همبرگر می‌خورد.
استیو جابز برای گیاه‌خواری معروف بود و از رژیم غذایی میوه‌خواری پیروی می‌کرد. عادات غذایی بیل گیتس کمتر شناخته شده است اما به‌خوبی می‌دانیم وی عاشق همبرگر است.

در واشنگتن گیاه‌خواری چندان رایج نیست. در بین دوستان من تنها یک نفر گیاه‌خوار وجود دارد. حتی سیاتل با وجود شهرت خود به عنوان یک شهر جوان، در رتبه هفتم سفارشات گیاهی قرار دارد. در حالی‌که سه شهر کالیفرنیا یعنی سان ‌فرانسیسکو، سن خوزه و لوس آنجلس در رتبه‌های سوم، پنجم و ششم میزان گیاه‌خواری قرار دارند.

بیل گیتس به نیکوکاری معروف است اما ظاهرا جابز فعالیت خیریه کمی داشته است.
بیل و ملیندا گیتس بزرگ‌ترین سازمان خیریه خصوصی در دنیا را تاسیس کرده‌اند. گیتس به همراه وارن بافت، کمپین Giving Pledge را راه‌اندازی کردند و از میلیاردرها خواستند تا نیمی از ثروت خود را به خیریه اختصاص دهند. گرچه اپل مانند بسیاری از شرکت‌های بزرگ در فعالیت‌های انسان‌دوستانه شرکت می‌کرد اما جابز هرگز در کمپین Giving Pledge شرکت نکرد.

در این مورد نیز این افراد نماینده ایالت خود هستند. واشنگتن برای کمک‌های خیریه و فعالیت‌های داوطلبانه در رتبه هشتم قرار دارد در حالی‌که رتبه کالیفرنیا ۴۸ام است.

استیو جابز حس زیبایی‌شناسی داشت اما بیل گیتس چندان علاقه‌مند نبود.
برای فهمیدن این مطلب کافیست نگاهی به تولیدات این افراد داشته باشید و البته مشاهده خود این دو فرد نیز به‌خوبی نشان‌دهنده این امر هستند. سال‌ها پیش، یقه اسکی مشکی و جین می‌پوشید اما نه هر بلوز مشکی یقه اسکی. لباس یقه اسکی وی توسط یک طراح افسانه‌ای مد ژاپنی به نام ایزی میاکی، منحصرا برای وی طراحی شده بود. اما بیل گیتس همچنان ژاکت می‌پوشد و یک مدل موی ۷ دلاری دارد.

لس آنجلس و سان فرانسیسکو مرتبا در لیست سه شهر مدپوش آمریکا قرار دارند اما سیاتل عموما رتبه ۱۲ یا کمتر را دارد.



منبع: کلیک


ویدیو مرتبط :
مبارزه رپی استیو جابز و بیل گیتس