سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نخست وزیر مجارستان طرح اتحادیه اروپا را در مورد جریمه اعضا ظالمانه خواند


یورونیوز روز شنبه با انتشار این خبر افزود: بنابر طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا مستقر در 'بروكسل' بلژیك، اعضای این اتحادیه چنانچه از سهمیه پذیرش پناهجویانی كه به آنها تعلق گرفته، تمرد كنند، به ازای هر پناهجو مبلغ 250هزار یورو جریمه نقدی خواهند شد.
نخست وزیر مجارستان با انتقاد شدید از این طرح به رادیو مجارستان گفت: آنهایی كه قرار است رهبران ما در بروكسل باشند، بر 'برج عاج' نشسته اند و خود را از سایر جهان مستثنی می دانند.
اروبان، توجه جدی سران اتحادیه اروپا بر محافظت از مرزهای 'شنگن' و اداره كردن اردوگاه پناهجویان كه در كشورهای عضو این اتحادیه برپا شده است را خواستار شد.
نخست وزیر مجارستان افزود:' آنها (سردمداران اتحادیه اروپا) واقعیت را نمی دانند، هیچ اطلاعی از آنچه می گویند، ندارند؛ چطور می توانند پیشنهادی این چنین را مطرح كنند.'
یورونیوز گزارش داد: نخست وزیر مجارستان با طرح سهمیه بندی 160 هزار پناهجو بین اعضای اتحادیه اروپا كه در سپتامبر سال گذشته به تصویب رسید، مخالف است.
قرار است همه پرسی از شهروندان مجارستان برای پذیرش سیستم سهمیه بندی پناهجویان اتحادیه اروپا برگزار شود.
این شبكه تلویزیونی در ادامه گزارش داد: به زودی در مجارستان همه پرسی برگزار خواهد شد كه آیا اتحادیه اروپا مجاز است بدون تایید پارلمان مجارستان، این كشور را مجاب به پذیرش پناهجو كند، هرچند نتیجه این همه پرسی تاثیری بر تصمیم اتحادیه اروپا در این زمینه نخواهد داشت، اما برگ مهمی برای دولت مجارستان در مذاكرات با بروكسل خواهد بود.
به گزارش ایرنا؛ كشورهای اروپایی از اواسط سال گذشته میلادی با بحران پناهجویان كه اكثر آنها از كشورهای منطقه خاورمیانه همچون عراق و سوریه بودند كه كشورهای شان با مداخله مستقیم و یا غیر مستقیم نظامی غرب دچار بی ثباتی شده بود، مواجه شدند.
بحران پناهجویان منجر به بروز شكاف سیاسی بین اعضای اتحادیه اروپا، نادیده گرفتن برخی از تعهدات اعضای این كشورها همچون نقض قانون 'شنگن' شده است.
اروپام **1302**1517

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شوخی غیر عادی رییس کمیسیون اروپا با نخست وزیر مجارستان