فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



از موسیقی فولکلور کردی تا بهار و زمستان «ویوالدی»


به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، کنسرت ارکستر فیلارمونیک کردستان به رهبری مهدی احمدی و ارکستر مایستر ارسلان کامکار امشب در تالار رودکی به روی صحنه برده شد.

در این اجرا هوشنگ کامکار، نادر مشایخی، حمیدرضا اردلان و شهرداد روحانی به عنوان میهمان در سالن حضور داشتند و ارکستر فیلارمونیک نوپا و جویای نام کردستان را مورد تشویق و حمایت خود قرار دادند.

در این اجرا در بخش اول دو قطعه از ویوالدی با نام‌های «بهار» موومان اول و «زمستان» موومان دوم، «کریولان بتهون»، «کنسرتو برای کر» اثر راخمانینف، «گارونا» اثر کومیتاس، «والس شماره 2 شوستاکوویچ» و «لاست‌دی» اثر حمیدرضا اردلان اجرا شد.

بخش دوم برنامه اجرای موسیقی‌های با لایت موتیف و تم موسیقی کردی تصنیف شده برای ارکستر کلاسیک غربی بود که در این بخش دو خواننده با نام‌های فرید رحیمی و هوشنگ شگرف به اجرای برنامه پرداختند.

بخش اول اجرای امشب که شامل کارهای کلاسیک غربی بود دارای نواقصی بود که بیشتر به کم‌تجربگی غالب نوازنده‌های جوان ارکستر بازمی‌گشت هرچند ارکستر مایستری همچون ارسلان کامکار وزنه‌ای برای این ارکستر بود و با تجربه و استادی خود به کمک رهبر ارکستر به پرفورمنسی مطلوب نزدیک می‌شد. هرچند اجرای آثار کلاسیک غربی نیازمند ارکستری با صدادهی قوی و تمرین‌های مستمر شنونده را مجذوب خود می‌کند در این بخش توقع مخاطب به طور نسبی برآورده شد.

اما در بخش دوم که کارها براساس لایت‌موتیف‌های موسیقی فولکوریک کردی تصنیف شده بود و بیشتر به گوش مخاطبین آشنا بود و نیز دارای بار عاطفی بیشتری نسبت به تعمق‌گرایی موسیقی غربی بود بیشتر مورد پسند واقع شد و در این اجرا حس و حال نوازنده‌ها نیز به خاطر علقه‌های کهن سرزمین‌شان افزون‌تر و شاهد اجرایی با احساس‌تر بودیم.

علی‌رغم مشکلات عدیده‌ای که ارکستر فیلارمونیک کردستان دارد لیکن آینده بسیار درخشانی برای این ارکستر متصور است چرا که با پشتکار و تداوم اینچنین ارکسترهایی بزرگ مشکلات تکنیکی به راحتی مرتفع شده و جایگاه این ارکسترها در کشورمان بیشتر تعریف شده و می‌توان موسیقی ایران‌زمین را با زبانی بین‌المللی به گوش مخاطبان با جغرافیایی وسیع‌تر رساند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/TEV3EJ


ویدیو مرتبط :
زمستان ویوالدی.....جدید