سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آمار زایمان طبیعی با اجرای طرح تحول سلامت در ایرانشهر افزایش یافت


دكتر فرشاد كریمی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارسال بیش از 13هزار زایمان در زایشگاه این بیمارستان صورت گرفته كه از این تعداد 76 درصد بصورت طبیعی بوده است.
وی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت شاهد افزایش آمار زایمان طبیعی در بیمارستان ایران ایرانشهر هستیم به طوری كه كمتر از 24درصد زایمان ها بصورت سزارین انجام شده است.
سرپرست بیمارستان ایران ایرانشهر اضافه كرد: هزینه زایمان طبیعی در بیمارستانهای دولتی با اجرای طرح تحول نظام سلامت رایگان است.
كریمی افزود: مادران باردار در اجرای طرح تحول نظام سلامت مورد حمایت قرار گرفتند و خدمات رسانی به آنها در قالب ترویج زایمان طبیعی، رایگان بودن زایمان طبیعی، كاهش زایمان های سزارین و در نتیجه كاهش عوارض ناشی از آن، ارتقای تجهیزات و نوسازی بلوك های زایمانی انجام شده است.
وی با اشاره به آسیب های ناشی از زایمان به صورت سزارین برای مادر و جنین تصریح كرد: بسیاری از مادرانی كه زایمان سزارین داشتند در سنین میانسالی و سالمندی دچار عارضه های بعد از عمل می شوند.
وی تصرح كرد: كلینیك مادران باردار در اجرای این طرح در ایرانشهر راه اندازی شده است كه نقش بسیار مهمی در كاهش زایمان به صورت سزارین دارد.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده كه شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهك، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و كنارك زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیكشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشكده علوم پزشكی ایرانشهر قرار دارند.
دانشكده علوم پزشكی ایرانشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان به جمعیتی بیش از 750 هزار نفر در حوزه 77 هزار كیلومتر مربع شامل شهرستان های ایرانشهر، دلگان، سرباز، فنوج، قصرقند و نیكشهر خدمات رسانی می كند.
7314/8006 /8005 /6081

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آمار تکان دهنده از گام سوم طرح تحول نظام سلامت