سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اصول و مبانی جمهوری اسلامی ایران با توافق هسته‌ای تغییر نمی‌کند


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، «حسین علیان»، نویسنده و روزنامه‌نگار سوری طی یادداشتی تحت عنوان «اصول و مبانی جمهوری اسلامی چیزی نیست که با توافق هسته‌ای تغییر کند» به ادعاهای گروهی مرتجع در جهان عرب درباره تغییر مواضع ایران پس از توافق هسته‌ای می‌پردازد.

در این یادداشت آمده است: کشورهای عربی، به ویژه شیوخ عرب حوزه خلیج فارس جنگ رسانه‌ای گسترده‌ای را به همراه سیاستمداران، نویسندگان و اصحاب رسانه آغاز کرده بودند تا شک و شبهه‌هایی درباره تغییر سیاست‌های ایران پس از توافق هسته‌ای در مسائل منطقه و در راس آنها قضیه فلسطینی، حزب‌الله، سوریه و لبنان ایجاد کنند.

این گروه بدون مطالعه حقایق حاکم بر عرصه میدانی، همچون گذشته درحالی این جنگ رسانه‌ای را آغاز کردند که هیچ مدرک و دلیلی در اثبات ادعاهای خود نداشتند و تنها به ادعاهای جنجالی اکتفا کردند که اظهار می‌داشت، ایران در صورت توافق با غرب از متحدان خود به عنوان برگ برنده در مذاکرات استفاده می‌کند تا مانع سرنگونی نظامش و اشغال و نابودیش شود.

اما همانگونه که انتظار می‌رفت، حقایق سخن دیگری می‌گفتند. توافق در چارچوب توافقی بین المللی با نظارت سازمان ملل و شورای امنیت و نه در قالب توافق دو جانبه بین ایران و آمریکا و غرب حاصل شد و ایران با بردباری، پشتکار و شایستگی مذاکرات را اداره کرد.

در حالی‌که خصومت‌ورزان و فتنه‌انگیزان بر طبل رسوایی خود می‌کوبیدند، برخی کشورهای عربی در اقدامی دیگر، ایران را مسئول عقب ماندگی و ضعف و هرج و مرج حاکم بر جهان عرب معرفی و تلاش کردند، نقش خود و هم پیمانانی همچون آمریکا و اسرائیل را نادیده بگیرند.

در گام سوم، این گروه با تغییر گفتمان سیاسی و رسانه‌ای خود، تلاش کردند، در راستای صادر کردن بحران‌های داخلی که کشورها و رژیم‌های مرتجع عربی با آن مواجه هستند، ایران را عامل این بحران‌ها معرفی کنند و با تعمیق اختلافات خود با ایران، دشمن و خطر اول تهدید کننده منطقه را شیعیان و ایران و در درجه دوم رژیم صهیونیستی معرفی کنند.

انتظار نداریم، این گروه مفهوم این سخن را دریابند که ایران مسئول تبعات تصمیم گیری‌ها و عملکرد احمقانه و افراط گرایانه کشورهای مرتجع عربی نیست و تصریحاتی مانند سیطره ایران بر دمشق، بیروت، بغداد و صنعا به نحوی اذعان به مسئولیت آمریکا در براندازی نظام در کشورهایی مانند عراق و افغانستان و یا صدور فتواهایی در توجیه رفتارها و تعامل‌ها طایفه‌ای، افراط گرایانه و جنگ‌افروزانه به ویژه در عراق است.

توافق هسته‌ای امضا شد و نتیجه آن تحکیم هم پیمانی و اتحاد ایران با متحدان منطقه‌ایش و افزایش توانمندی‌ و اقتدار آنها بود و همه دیدند، ایران هرگونه بهره‌برداری از برگه‌های در اختیار را رد کرده و همچون گذشته تعامل این کشور با متحدانش بر منطق سیاسی، نرمش، استقلال در تصمیم گیری و احترام متقابل مبتنی است.

ایران کشوری است که دارای طرحی ملی – قومی و منافع منطقه‌ای است که از آن در هر شرایطی دفاع می‌کند، چه اعراب آن را بپذیرند و چه آن را رد کنند. اما بزرگترین مشکل کشورهای عربی این است که دارای نظام‌هایی مرتجع و وابسته از جمله به غرب هستند که تمام آزادی‌ها را از آنها گرفته است.

در چنین شرایطی جای تعجب ندارد، اگر مشاهده شود، این کشورها دارای طرحی ملی و قومی نیستند و آمریکا در یکایک این کشورها از مصر گرفته تا عراق نفوذ می‌کند و حکومت‌هایشان را به سیطره خود درمی‌آورد.

امروز این گروه سوریه را هدف توطئه‌های خود کرده‌اند، کشوری که آخرین دژ مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی شمرده می‌شود، بدون آنکه اندکی به پایان دادن به این دشمنی‌ها و طرح‌های طایفه‌ای فتنه‌انگیزانه بیندیشند.

شایسته است، در این برهه با کشور دوست و همسایه به تفاهم برسیم و باب همکاری با یکدیگر را بگشاییم و توجه داشته باشیم که دشمنی با ایران به منافع دو طرف نه تنها خدمت نمی‌کند که ضربه می‌زند.

در این جنگ نیز همچون جنگ‌های گذشته شکست خوردید و امروز همچون گذشته ایران، حزب الله، نصرالله، مقاومت غزه و سوریه امید اعراب و مسلمانان آزاده در قضیه فلسطینی هستند.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/AHYBV8


ویدیو مرتبط :
اهداف ایران در منطقه پس از توافق هسته ای تغییر نمی کند