ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



هاشمی: خزانه‌داری نقدینگی لازم را ندارد/تاخیر دوساله شجاعی جای تامل دارد


سیدمهدی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که اگر در مسابقات کویت سهمیه المپیک توزیع می‌شد فکر می‌کنید ایران چه نتیجه‌ای می‌گرفت، گفت: اگر سهمیه توزیع می‌شد ما می‌توانستیم 3 سهمیه بگیریم. تعداد مدال‌های و امتیازها این را می‌گوید.

وی درباره نتایج ضعیف جام‌بزرگ و برخورداری در این رقابت‌ها اظهار داشت: آنها می‌توانستند بهتر از این باشند. جام بزرگ وضعیت نسبتا بهتری دارد. رکوردهایش بد نبوده و جای امیدواری وجود دارد، اما برخورداری باید بیشتر تمرین کند.

* با تعداد کمتری می‌توانیم در مسابقات کسب سهمیه شرکت کنیم

رئیس فدراسیون تیراندازی درباره آخرین مسابقه کسب سهمیه، اظهار داشت: فدراسیون جهانی اعلام کرده تا امروز (جمعه) میزبان را اعلام می‌کنند. هند، قطر و امارات درخواست میزبانی داده‌اند، اما ما با تعداد کمتری از ورزشکاران در این مسابقات شرکت می‌کنیم. شانس هم کمتر خواهد شد و برنامه‌ریزی محدودتری خواهیم داشت. به خدا توکل می‌کنیم و باید ببینیم مسابقات کجا و چه زمانی برگزار می‌شود. آیا با این شرایط و آمادگی فعلی می‌توان در مسابقات شرکت کرد و یا باید اردو هم برگزار کنیم.

* مجمع باید تصمیم نهایی را درباره شجاعی بگیرد

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگر فارس، مبنی بر اینکه شجاعی با دو سال فعالیت غیرقانونی در فدراسیون تیراندازی با کمان، حالا از خزانه‌داری استعفا کرده، تصریح کرد: مجمع باید با توجه به قوانین و مقررات تصمیم نهایی را بگیرد. فعلا می‌توان به طور موقت یکی را به عنوان خزانه‌دار انتخاب کرد تا مجمع برگزار شود. غیر از این موضوع مهم تامین منابع است.

عضو هیات اجرایی سابق کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: خزانه‌داری الان نقدینگی لازم را ندارد. در این فاصله کمی که تا المپیک مانده تیم‌ها باید آمادگی لازم را کسب کنند. بعد از مسابقات کسب سهمیه که نمی‌توانیم از آنها بخواهیم برای ما جداگانه مسابقه کسب سهمیه برگزار کنند. ما فرصت‌های زیادی را در تیراندازی از دست دادیم و در 8 مسابقه نتوانستیم شرکت کنیم.

* تیراندازی می‌تواند برای نخستین بار بانوی المپیکی داشته باشد

هاشمی افزود: در مسابقات اول کسب سهمیه راحت‌‌تر می‌شد جواز حضور در المپیک را گرفت، چرا که تعداد شرکت‌کنندگان در اولین و آخرین مسابقه متفاوت است. حالا امیدواریم در آخرین فرصتی که برای ما باقی مانده نتیجه خوبی بگیریم. برای سایر رشته‌ها هم امیدواریم نتیجه لازم کسب شود تا با کاروان بزرگتری در ریو حضور داشته باشیم. آماده نگه داشتن تیم‌ها بسیار سخت است. تیراندازی رشته پرمدالی است و این رشته می‌تواند برای نخستین بار یک بانوی مدال‌آور در المپیک داشته باشد.

 

* طرفین مربوطه باید درباره فعالیت شجاعی پاسخ دهند

رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که شجاعی برخلاف اعلام سازمان بازرسی در فدراسیون تیراندازی با کمان مانده، عنوان کرد: اگر این کار غیرمجاز باشد که ظاهراً این طور بوده، نباید از ابتدا این کار انجام می‌شد. این تاخیر دو ساله جای تامل دارد و باید از طرفین مربوطه پاسخ درست داده شود. امیدوارم در آینده اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: عوامل متعددی در بروز این اتفاق دخیل بوده است. البته من در جریان جزئیات نیستم و با مسئولان وزارت ورزش، کمیته و شجاعی صحبتی در این خصوص نداشته‌ام. شاید نگرانی از وضعیت فدراسیون موجب شده شجاعی چنین نتیجه‌ای بگیرد و یا شاید فکر می‌کرد انتخابات در زمان مناسب‌تری برگزار خواهد شد. باید همه ابعاد موضوع بررسی شود و ببینیم توجیه شجاعی در این باره چیست. چرا با این تاخیر و با این مدل تصمیم به استعفا گرفته است؟ بعد از شنیدن حرف‌ها می‌توان قضاوت کرد.

انتهای پیام/خ


ویدیو مرتبط :
دموی سیستم خزانه داری فراگستر