علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



دوره زمین مرکزی، سوژه نشست علمی باشگاه نجوم آیاز در هفته علم


ایسنا/ رییس انجمن نجوم آیاز تبریز گفت: در جهت رشد کیفی نشست های نجوم شهر تبریز طرحی نو را برای برگزاری اینگونه نشست ها در دست داریم و از این پس برنامه های این باشگاه به صورت بحث و گفتگو بین شرکت کنندگان و‌کارشناسان خواهد بود.
امید اکبری با اشاره به افزایش سطح مشارکت علاقمندان در برگزاری برنامه های نجوم گفت: شصت وششمین نشست باشگاه نجوم آیاز تبریز به مناسبت هفته علم برگزار می شود و در آن مینو خوشرنگ باف، کارشناس ارشد اخترفیزیک و مدرس نجوم، دوره زمین مرکزی را در تاریخچه نجوم مورد بررسی قرار می دهد. همچنین بررسی کشف آب در مریخ، نگاهی به خبرهای نجوم و پدیده های رصدی این ماه از دیگر بخش های این نشست خواهد بود.
وی در خصوص موضوع اصلی این نشست گفت: آغاز دوره زمین مرکزی را می توان چندین هزار سال قبل از میلاد و همزمان با آغاز کشاورزی و بررسی حرکات ظاهری خورشید دانست و از همین رو این موضوع جذاب را به عنوان موضوع اصلی این نشست انتخاب کردیم.

باشگاه نجوم آیاز تبریز روز جمعه ۲۲ آبان از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در نگارخانه رودکی واقع در تقاطع شریعتی و پاستور پذیرای علاقمندان و مشتاقان به علم نجوم خواهد بود. شرکت در این باشگاه آزاد و رایگان است.


ویدیو مرتبط :
57امین نشست ماهانه باشگاه نجوم مرکز علوم و ستاره شناسی