سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاخ سفید : رهبران آسه آن دعوت اوباما را برای شرکت در یک اجلاس پذیرفتند


به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، اوباما در جریان دیدار ماه گذشته اش از آسیا ، از رهبران اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا( آسه آن ) برای حضور در این اجلاس دعوت به عمل آورده بود.
میلس کگینس سخنگوی شورای امنیت ملی گفت : رئیس جمهوری خرسند است که این رهبران دعوت وی را برای گردهمایی سانیلندز پذیرفته اند.
کگینس زمان دقیق برگزاری این اجلاس را اعلام نکرد.
خبرگزاری کیودو ژاپن روز دوشنبه از یک منبع رسمی آسه آن نقل کرده بود که انتظار می رود این اجلاس در پانزدهم و شانزدهم فوریه ( 26 و 27 بهمن ماه ) برگزار می شود.
دیپلماتهای دو کشور آسه آن گفتند که آنها می دانند اجلاس در همین تاریخ برگزار خواهد شد ولی این امر هنوز نیاز به تایید دارد.
آمریکا سخت مشتاق است وحدت آسه آن را در مواجهه با رفتار آمرانه فزاینده چین به دنبال ادعاهای ارضی در دریای جنوب چین تقویت کند.
برونئی ، مالزی ، سنگاپور و ویتنام چهار کشور آسه آن همچنین بخشی از پیمان تجاری تعاون در ماورای اقیانوس آرام را تشکیل می دهند که 12 عضو دارد و پایه و اساس محور اقتصادی و امنیتی مورد نظر اوباما برای آسیا در واکنش به قدرت فزاینده چین را تشکیل می دهد.
انتخاب سانیلندز برای این اجلاس نمادین بود چرا که اوباما پیش از این در سال 2013 با شی جین چینگ رئیس جمهوری چین در این محل ملاقات کرد ولی این ملاقات نتوانست تنش های موجود بین دو طرف را کاهش دهد.
شبک ** 1403 **1917

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شما برای دیدن کاخ سفید دعوت شده اید