ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



قاسمی: یک سال دوری از کشتی تلنگُر خوبی بود/ فکر می‌کردم تنها حضور در اردوی تیم ملی کافی است


امیر قاسمی منجزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره انتخابش به عنوان ملی‌پوش سنگین‌وزن کشتی فرنگی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: خوشحالم که کادر فنی به من اعتماد کرد و این فرصت را به من داد تا یک بار دیگر خودم را محک بزنم؛ امیدوارم بتوانم با یک مدال خوشرنگ پاسخ خوبی به این اعتماد بدهم.

وی ادامه داد: خدا را شکر با حضور در اردوهای تیم ملی و تمرینات اختصاصی شرایط خوبی دارم. یک سال گذشته که از کشتی دور بودم برای من تلنگر خوبی بود. کارم را با حضور در جام باشگاه‌های جهان آغاز کردم که باعث شد نظر و نگاه کادر فنی نسبت به من تغییر کند، چرا که فکر می‌کردند من همان کشتی‌گیر قدیمی هستم. در جام تختی هم روز من بود و با قهرمانی‌ام نظر کادر فنی را عوض کردم.

دارنده مدال طلای جوانان آسیا گفت: از سال 2007 ملی‌پوش هستم، اما در این سال‌ها نتوانسته بودم خودم را ثابت کنم. خودم هم فکر می‌کردم تنها حضور در اردوها برای من کافی است، اما تلنگر خوردم و به خودم آمدم و دیدم کم کم سنم بالا می‌رود و شاید دیگر چنین فرصتی نصیبم نشود. به همین دلیل عزمم را جزم کردم تا اعتماد کادر فنی را جلب کنم.

قاسمی درباره رقابت نزدیک بین سنگین‌وزن‌های کشتی فرنگی تصریح کرد: خوشبختانه رقابت سالمی در سنگین وزن برقرار است و همه از بهترین‌های ایران هستند. کادر فنی هم تمام کشتی‌گیران را با یک چشم نگاه می‌کند و فرقی بین آن‌ها قائل نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به حضور در المپیک هم فکر می‌کند یا نه گفت: مهم نیست چه کسی به المپیک برود بلکه مهم بالا رفتن پرچم ایران است. البته ابتدا باید سهمیه کسب شود؛ مهم نیست چه کسی برای کسب سهمیه اعزام می‌شود بلکه مهم بدست ‌آوردن سهمیه سنگین وزن است. اگر من هم آماده باشم می‌توانم به تیم ملی کمک کنم. من هم تمام تلاشم را انجام می‌دهم و امید به حضور در المپیک دارم؛ نتیجه دست خداست و به نظر کادر فنی بستگی دارد.

قاسمی درباره حضورش در چین گفت: 2 ماه در اردوهای تیم ملی چین همراه کشتی‌گیران این کشور تمرین می‌کردم. شرایط آنجا برای من خیلی سخت بود و باعث شد به خودم بیایم. سختی‌هایی که در چین کشیدم من را آگاه کرد و باعث شد تلاشم را از قبل بیشتر کنم و تنها به حضور در اردوها بسنده نکنم. چه من و چه هر کشتی گیر دیگری به مسابقات گزینشی و یا المپیک اعزام شود برای سربلندی ایران تلاش می‌کنیم. به هر حال کسی در راس کشتی فرنگی حضور دارد که زیر و بم کشتی را به خوبی می‌داند و هر کشتی‌گیری را انتخاب کند حتما صلاح بر این بوده است چرا که محمد بنا شرایط کشتی‌گیران را بهتر می‌داند و ما هم به او اطمینان داریم.

انتهای پیام/ک

http://fna.ir/A36POB


ویدیو مرتبط :
اردوی پرنشاط تیم ملی کشتی فرنگی با حضور کیومرث هاشمی