ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



گنج‌زاده: برخی‌ها دل جامعه کاراته را به درد می‌آورند/ چون تیم ندارند جنجال به پا کرده‌اند


به گزارش خبرگزاری فارس، آخرین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته وان در سال 2015 هفته گذشته به میزبانی ژاپن و در شهر اوکیناوا برگزار شد. سجاد گنج‌زاده و ذبیح‌الله پورشیب تنها نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها بودند که در پایان این دو کاراته کا مدال طلا و نقره کسب کردند.

سجاد گنج‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط برگزاری آخرین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته وان، اظهار داشت: آخرین مرحله از لیگ جهانی کاراته وان در سال 2015 به میزبانی ژاپن با نظم و انضباط خاصی برگزار شد. به اعتقاد من کیفیت مسابقات کاراته وان بهتر از مسابقات قهرمانی آسیا بود. مبارزات کاراته کاها راس ساعتی که مسئولان برگزاری اعلام کرده بودند برگزار می‌شد. خوشحالم از اینکه در چنین رقابتی حضور پیدا کردم و در پایان با کسب مدال طلا به کشورم بازگشتم.

وی در ادامه افزود: در واقع کسب مدال طلا در ژاپن اولین پله رسیدن به مسابقات جهانی اتریش بود. طباطبایی سرپرست فدراسیون قول داده در رقابت‌های بعدی کاراته وان که قرار است در سال 2016 آغاز شود ما را اعزام کند. فرانسه و مصر میزبانی اولین و دومین مرحله از این رقابت‌ها را برعهده گرفته‌اند که ما قرار است در آن شرکت کنیم. امیدواریم که مسئولان فدراسیون به قول خود عمل کنند، در غیر این صورت با هزینه شخصی در لیگ‌های جهانی فرانسه شرکت خواهم کرد. فرانسه در سال 2016 میزبان مهمترین مرحله لیگ جهانی کاراته وان است که این رقابت‌ها بیشترین امتیاز این رویداد را دارد.

دارنده نشان طلای مسابقات لیگ جهانی کاراته وان، گفت: رنکینگ لیگ جهانی کاراته وان در پایان هر سال اعلام می‌شود، من جایگاه خیلی خوبی را در این رنکینگ ندارم، اما نفرات برتری که جزو 5 تا 6 نفر اول هستند را در طول مسابقات یک سال گذشته شکست داده‌ام. حالا با این موفقیت من کجای رنکینگ قرار دارم و آنها کجا قرار دارند! این موضوع واقعا جای تاسف دارد. البته تنها دلیل این اتفاق غیبت ما در مسابقات لیگ‌های جهانی کاراته وان است.

گنج‌زاده در واکنش به صحبت‌های برخی از کارشناسان که مدعی هستند برگزاری لیگ‌های کاراته خروجی برای این رشته ندارد، گفت: نتیجه خروجی لیگ‌ دوره قبل، کسب عنوان قهرمانی کاراته ایران در مسابقات جهانی آلمان بود. وقتی بازیکنی در لیگ شرکت می‌کند آمادگی خود را محک می‌زند و تجربه مسابقه دادن را کسب می‌کند. خیلی از بازیکنان خارجی دوست دارند در لیگ‌های ایران شرکت کنند، اما نمی‌دانم چرا برخی‌ها می‌گویند لیگ‌های کاراته خروجی ندارد؟!

وی در ادامه افزود: از دوستانی که به عنوان کارشناس در مورد برگزاری و یا عدم برگزاری لیگ کاراته اظهار نظر می‌کنند خواهش می‌کنم یک مقدار منصفانه اظهار نظر کنند. آن‌ها تا زمانی که در لیگ فعالیت می‌کنند مدعی هستند که این رقابت‌ها برای کاراته مثمر ثمر است، اما زمانی که تیمی برای هدایت ندارند جار و جنجال به پا می‌کنند که لیگ‌های کاراته خروجی ندارند و نباید این رقابت‌ها برگزار شود. این صحبت‌ها اصلا منصفانه نیست.

گنج‌زاده در ادامه انتقادهای خود عنوان کرد: کاراته‌ کاها با حضور در تیم ملی خیلی از نظر مالی تامین نمی‌شوند و با حضور در لیگ کاراته یک مقدار از لحاظ مالی تامین می‌شوند. متاسفانه برخی از کارشناسان با انتقادهایی که می‌کنند دل جامعه کاراته را به درد می‌آورند، چرا که این اظهار نظرها یک طرفه است. آن‌ها به نفع خودشان صحبت می‌کنند نه به نفع کاراته ایران.

دارنده مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا در ادامه صحبت‌های خود از بدقولی مسئولان تیم آذر خودرو گلایه کرد و گفت: سال گذشته زمانی که دباغیان می‌خواست هدایت تیم آذر خودرو را برعهده بگیرد از کاراته کاهای ملی‌پوش استفاده کرد. مدیرعامل باشگاه و سرمربی تیم با ما صحبت کردند و در پایان این صحبت‌ها دباغیان مدعی شد که باشگاه پول بازیکنان را پرداخت خواهد کرد و حتی برای پرداخت حق و حقوق ما تاریخی را نیز مشخص کردند، اما تا به امروز خبری از حق و حقوق ما نشده است.

وی در ادامه افزود: ما سرمربی تیم آذرنوین خودرو را می‌شناختیم و به اعتبار او با تیم قرارداد ثبت کردیم، ما که مدیرعامل را نمی شناختیم. در آن مقطع دباغیان مسئولیت تیم را برعهده گرفت و بارها تاکید کرد که اگر برای مدیرعامل باشگاه اتفاقی رخ دهد، خودم تمام حق و حقوق شما را پرداخت می‌کنم و یا اینکه از مسئولان استان حق و حقوق شما را دریافت می‌کنم، اما بارها با سرمربی این تیم تماس گرفته‌ایم و او تلفن خود را یا جوابگو نیست و یا از دسترس خارج کرده و به هیچ عنوان پاسخگوی ما نیست. مدیر عامل باشگاه نیز به کلی ما را فراموش کرده است.

گنج‌زاده در ادامه صحبت‌های خود با ارائه پیشنهادی به سازمان لیگ فدراسیون، گفت: پیشنهاد می‌کنم مسئولان سازمان لیگ قوانینی را  در سازمان لیگ مصوب کنند تا مربیانی را که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند دو تا سه سال از فعالیت در لیگ‌های کاراته محروم شوند. البته مدت‌ها بود تصمیم داشتم در مورد این موضوع صحبت کنم اما برای حضور در مسابقات لیگ جهانی ژاپن تمرکز کرده‌ بودم و نمی‌خواستم تمرکزم را از دست بدهم.

دارنده نشان نقره مسابقات قهرمانی آسیا در پاسخ به این سوال که آیا با برگزاری انتخابات فدراسیون کاراته پیش از پایان سال جاری موافق هستید یا خیر، گفت: برای من که بازیکن هستم فرقی ندارد که انتخابات فدراسیون چه زمانی برگزار می‌شود، اما امیدوارم هر چه زودتر یک نفر مسئولیت این فدراسیون را برعهده بگیرد تا کاراته به آرامش برسد.

گنج‌زاده در پاسخ به این سوال که دلیل به تاخیر افتادن اعزام شما به مسابقات کاراته وان ژاپن چه بود، عنوان کرد: یکسری اشتباهات از سوی بازیکنان اعزامی به مسابقات کاراته وان ژاپن سر زد که آن‌ها اسامی اضافی را برای اعزام به ژاپن اعلام کرده بودند، اما با مدیریت خوب سرپرست فدراسیون کاراته اسامی اضافی حذف شد و بلیط اعزام ما 4 بازیکن به همراه مربی به ژاپن مهیا شد که متاسفانه مربی و دو بازیکن به دلیل تصمیمات شخصی در این رقابت‌ها نتوانستند حضور پیدا کنند. جا دارد از سرپرست فدراسیون که فضا را برای حضور ما در مسابقات کاراته وان ژاپن مهیا کرد تشکر کنم.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/MBGXNS


ویدیو مرتبط :
فقر جامعه / مثل درد و دل با یک دوست