سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اصلاح تعرفه‌های آزمایشگاهی باعث بالا رفتن کیفیت خدمات می‌شود


به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس؛‌ محسن باروتی دکترای اقتصاد سلامت و استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حاشیه برگزاری سمینار یکروزه اقتصاد آزمایشگاه گفت: با توجه به اینکه آزمایشگاه و بحث‌های پاراکلینیکی فاکتورهای مهمی در تشخیص هستند و مهم‌ترین رکن در نظام سلامت عامل تشخیص بوده و اگر تشخیص لطمه ببیند هزینه‌هایی در پی خواهد داشت که در بحث‌های بعدی حوزه نظام سلامت جبران‌ناپذیر است.

وی گفت: اگر ما به حوزه آزمایشگاه به‌صورت اقتصاد سلامت نگاه نکنیم این امر منجر به هزینه‌های بسیار زیادی در زندگی یک انسان می‌شود و درصورتی‌که تعرفه گذاری خدمات درست انجام نشود هزینه‌های مستقیم شامل دارو و هزینه‌های تجهیزات پزشکی در طرح تحول سلامت به هدر می‌رود.

باروتی اظهار داشت: مهم‌ترین اصل در ارزش نسبی خدمات این است که با روش‌های علمی که وجود دارد، ارزش‌گذاری هر خدمت استخراج شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: پیشنهاد ما به وزارتخانه این است که تمام خدمات نه‌تنها آزمایشگاه به‌صورت علمی قیمت تمام‌شده‌شان را استخراج کنند و آیتم‌های مختلفی که در بحث تعرفه وجود دارد را استفاده کنند و بعد تعرفه واقعی را اعلام کنند یعنی به‌صورت معکوس تعرفه گذاری انجام نشود.

وی گفت: اگر تعرفه گذاری به‌صورت واقعی انجام شود اتفاق‌های خوبی می‌افتد که باعث می‌شود تشخیص‌ها درست انجام شود و نتایج آزمایش‌ها در واقع کاملاً منطقی به دست می‌آید و این امر خروجی صحیح سیکل درمان را در پی خواهد داشت و بدون شک اثربخشی بیشتری را شاهد هستیم در غیر این صورت ما با مسائلی مانند تقلب، کاهش کیفیت و حتی نتایج اشتباه در تست‌های مختلف آزمایشگاهی روبه‌رو می‌شویم.

باروتی عنوان کرد: تاکید ما بر روش علمی جهت محاسبه تعرفه‌هاست که لازم است وجود داشته باشد و کاملاً مستند و این ممکن است برای تمام خدمات در کوتاه‌مدت جواب ندهد اما ما پیشنهادمان این است به‌مرور زمان تیم های تخصصی که در واقع وجود دارد و تخصص اقتصاد سلامت دارند دعوت شوند و کارشناسی خدمات مختلف را بر عهده گیرند و یک تا دو سال بر روی این‌ها کار کنند تا یک سنگ بنای اصلی برای تعرفه‌ها داشته باشیم.

 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اصلاح نظام تعرفه ای