علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



چینی‌ها دیگر نمی‌توانند از پول «مفت» ایران استفاده کنند


به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کرباسیان در افتتاح سومین همایش بین‌المللی سنگ‌آهن ایران گفت: روز گذشته سه هیات خارجی از ایرلند، ایتالیا و چین به ایران آمدند و مذاکراتی در حوزه معدن با ایمیدرو داشته‌اند که بر این اساس، قرار بر این است که ایرلندی‌ها با سرمایه‌ خودشان در حوزه اکتشاف معادن ایران سرمایه گذاری کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: چینی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر نمی‌توانند از پول مفت ایران استفاده کنند و بنابراین خود می‌خواهند با سرمایه ای که وارد حوزه معادن ایران می‌کنند، در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند. از سوی دیگر، سرمایه‌گذارانی از ایتالیا هم وارد حوزه سرمایه‌گذاری‌های معدنی در ایران خواهند شد.

وی تصریح کرد: قیمت تمام‌شده سنگ آهن در ایتالیا، هم اکنون ۱۵ دلار است که آنها قصد دارند قیمت را به ۱۲ هزار دلار در هر تن هم برسانند، چراکه می‌خواهند حرف اول را در دنیا بزنند، این در حالی است که قیمت سنگ آهن در معادن ایران حدود ۱۰ دلار است ولی قیمت حمل آن، دو برابر رقم فعلی کشورهایی همچون ایتالیا است که این امر قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد.

به گفته کرباسیان، اکنون که در آستانه تدوین برنامه ششم به سر می بریم، به نظر می رسد که دولت در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، باید منابعی بین ۲ تا ۳ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را برای بخش معدن تامین کند، البته از معدنکاران بخش خصوصی هم درخواست می‌شود از هم اکنون خود را برای مشارکت با خارجی‌ها را آماده کنند.

وی اظهار داشت: شروع چرخه معادن که اکتشاف را تشکیل می‌دهد، به دلیل داشتن ریسک از سوی دولت انجام می‌گیرد که بر این اساس در ۲۴۰ هزار کیلومتر مربع، عملیات اکتشاف را آغاز کرده‌ایم. در کنار این، صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌های معدنی اکنون ۱۱۰ میلیارد تومان سرمایه دارد که باید باز هم افزایش یابد.


ویدیو مرتبط :
امان از دست پول مفت