فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



گاهی یک عکس می‌تواند دنیا را تکان دهد/ انسانیت، با مسئولیت مترادف است


گزارش خبرگزاری فارس، محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری در نشست «هم اندیشی عکاسی متعهد» خانه عکاسان که در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره هنر متعهد، گفت: چنین هم اندیشی هایی با خود برکت به همراه دارند؛ به طوری که همه ما می‌دانیم «یدالله مع الجماعه» و راه حل‌های مفید و کارآمد از این هم اندیشی ها و مشورت‌هاست که به دست می‌آید.

رئیس حوزه هنری ضمن تاکید بر اینکه انسانیت با مسئولیت مترادف است، ادامه داد: تمایز انسان با سایر مخلوقات، مسئولیت پذیری اوست که از آگاهی سرچشمه می‌گیرد. همان طور که در سوره احزاب نیز خداوند به این موضوع اشاره کرده است که سایر موجودات از پذیرش امانت سر باز زدند و تنها انسان بود که این امانت را پذیرفت. این امانت همان مسئولیت است و در سخنان حضرت علی (ع) نیز هنگام پذیرش خلافت اشاره شده که به خاطر وظیفه ای که در مقابل جامعه اسلامی و مظلومان احساس کردند، این مسئولیت خطیر را پذیرفتند.

وی بیان کرد: هنرمند نمی‌تواند نسبت به آنچه در اطرافش می‌گذرد بی تفاوت باشد بلکه از هر طریقی شده سعی می کند تعدی ظالم را افشاگری کند. به طور کلی انسان نمی‌تواند خودش را بی اعتنا، رها و آزاد نسبت به دیگران بداند؛ چرا که با انسانیت مغایرت دارد و این ویژگی در هنرمندان نیز بسیار پررنگ است. هنرمندان بزرگ کلاسیک هم هنر را تخیلی و رها نمی دانستند بلکه آن را نوعی فضیلت به شمار می‌آوردند. در زبان اوستایی نیز هنر به معنای تقوا و فضیلت آمده است. 

مومنی شریف خطاب به هنرمندان عکاس اظهار کرد: عکاس ها ما را به زیبا دیدن دعوت می‌کنند، ذوق هنری ما را تربیت و تقویت می‌کنند، حوادث و لحظه های مهم را ثبت می‌کنند و همه این ها جای تشکر و قدردانی دارد. همان طور که در زمان انقلاب نیز عکاسان متعهد و انقلابی ما درخشیدند و نقش مهمی در آن واقعه داشتند. اگر عکس بیعت نیروی هوایی با امام خمینی (ره) نبود، بسیاری آن را کتمان می‌کردند و مانع سرعت گرفتن پیروزی انقلاب و همراهی سایر قوا می‌شدند.

رئیس حوزه هنری ادامه داد: عکاسان این روزها در صحنه‌های مختلف جهان حضور دارند و در اطلاع رسانی به مردم نقش آفرینی می‌کنند. امروز عکاسان در عراق و سوریه در میدان جنگ خطر را به جان می‌خرند و به خاطر تعهد نسبت به انسانیت و شهدا، جنایت هایی که در منطقه صورت می‌گیرد و همچنین ایثارگری‌ها و حماسه ها را برای آیندگان ثبت و ضبط می‌کنند.

وی با بیان اینکه عکس می‌تواند دنیا را تکان دهد، افزود: گاهی حتی کسانی که از داعش و تکفیری ها و صهیونیست ها دفاع می‌کنند، با دیدن عکس هایی که از جنایت‌های آن ها منتشر می‌شود نمی‌توانند سکوت کنند و مجبور به واکنش می‌شوند. 

رئیس حوزه هنری در پایان با گرامیداشت یاد شهدای هنرمند به‌ویژه شهدای عکاس و تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: امیدواریم در مسیری حرکت کنیم که منجر به فرج امام زمان (عج) شود و نام‌ ما در بین کسانی باشد که زمینه ساز ظهور ایشان بوده اند.


انتهای پیام/ج


ویدیو مرتبط :
مسئولیت انسانیت