تحویل نسخه جدید «آشغال‌های دوست‌داشتنی» به جشنواره فجر


نسخه جدید فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» مدتی پیش به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا از روابط عمومی پروژه، میکس صدای نسخه جدید فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» توسط محمدرضا دلپاک به پایان رسید و این فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شد. سومین فیلم سینمایی محسن امیریوسفی در حالی راهی جشنواره فجر شده که او در مقام تهیه‌کننده برای سومین بار است فرم حضور این فیلم در جشنواره را پر می‌کند.

این گزارش می‌افزاید: این فیلم سینمایی پس از 16 بار بازنویسی فیلمنامه، پروانه ساخت گرفت و در سال 91 با مشارکت و نظارت بنیاد سینمایی فارابی جلوی دوربین رفت. نسخه نهایی فیلم پس از اِعمال نظرات مسئولین وقت سازمان سینمایی و همچنین بنیاد فارابی مورد تائید مدیران وقت قرار گرفت.

بر اساس این خبر، این فیلم در سال 92 متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر بود اما علیرضا رضاداد - دبیر وقت جشنواره فیلم فجر - از تحویل فیلم به هیئت انتخاب ممانعت کرد، بنابراین صورت‌جلسه‌ای مبنی بر دیده شدن و نظر هیئت انتخاب در مورد این اثر وجود ندارد.

در سال 93 نیز به‌رغم ثبت نام قانونی این فیلم برای شرکت در جشنواره فیلم فجر، نسخه‌ای از «آشغال‌های دوست‌داشتنی» توسط دبیرخانه جشنواره تحویل گرفته نشد.

بنابراین، امسال محسن امیریوسفی با اعمال تغییرات و نهایی شدن نسخه جدید «آشغال‌های دوست داشتنی»، مدتی پیش باز هم فرم شرکت در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را پر کرده است تا پس از سه سال این فیلم برای هیات انتخاب این دوره از جشنواره فجر نمایش داده شود.

در ادامه این اعلان آمده است: فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست داشتنی» دو سال پیش در یک اکران خصوصی برای اهالی سینما و مطبوعات به نمایش درآمد و ساختار استاندارد و محتوای آن که در خدمت آشتی ملی و ایجاد همدلی است، توسط بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر تایید شد.

محسن امیریوسفی بیش از دو سال است که منتظر حل مشکل سومین فیلم سینمایی خود است. او در این مدت طولانی علاوه بر سکوت مطبوعاتی، این فیلم را به جشنواره‌های خارجی هم ارائه نکرده است. امیریوسفی در تنها نامه‌ای که دو سال پیش برای عوامل فیلمش نوشته بود، اذعان کرد که مایل است اولین نمایش «آشغال‌های دوست‌داشتنی» در ایران و برای همه مردم ایران باشد.

بازیگران «آشغال‌های دوست داشتنی» به ترتیب ورود عبارتند از: شیرین یزدانبخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، اکبر عبدی، صابر ابر و شهاب حسینی.

«خواب تلخ» عنوان فیلم دیگری از امیریوسفی است که این روزها پس از 12 سال به اکران درآمده و در مدت کوتاهی عنوان پرفروش‌ترین فیلم گروه هنر و تجربه را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
حرکت ماندگارهنرمنددوست داشتنی،مهدی هاشمی در جشنواره فیلم فجر