با اولین تاکسی پرنده خودران از پروازتان لذت ببرید


با اولین تاکسی پرنده خودران از پروازتان لذت ببریدشبکه/ بله کاملا تیتر را درست خوانده‌اید. یک شرکت چینی UAV به‌نام ایهنگ موفق به ساخت اولین تاکسی پرنده خودران شده است. این دِرون که نام آن 184 است و در نمایشگاه CES 2016 به نمایش درآمده؛ در واقع یک کوادکوپتر عظیم‌الجثه‌ای است که برای حمل یک مسافر ساخته شده است. اما نکته مهم این است که نیازی به خلبان ندارد. در داخل کابین خلبان هیچ خبری از تجهیزات پرواز نیست. نه جوی استیک؛ نه فرمان؛ نه دکمه؛ سوئیچ و نه هیچ‌گونه پنلی برای کنترل. تنها چیزی که در این کابین وجود دارد یک صندلی و یک استند کوچک برای تبلت است.
مسافر این دِرون کافی است داخل کابین بشیند؛ گوشی خود را در بیاورد؛ اپ مربوط به دِرون را اجرا کنید و مقصد خود را مشخص کند. بعد از آن کافی است روی صندلی لم بدهد و از پرواز خود لذت ببرد. دِرون به‌تنهایی تمام کارهای مربوط به هدایت و مسیریابی را به‌صورت خودران انجام می‌دهد. در نتیجه مسافر آن نیازی به گذراندن دوره‌های پرواز و گرفتن مجوز ندارد.

هواژی هو؛ مدیرعامل ایهنگ می‌گوید: بزرگ‌ترین هدف من در زندگی این بود که بتوانم وسیله‌ای بسازم تا پرواز را سریع‌تر؛ ساده‌تر و راحت‌تر کند. دِرون 184 راه‌حلی مؤثر برای برطرف کردن تمام چالش‌هایی است که صنعت حمل و نقل نیاز دارد. این راه‌حل هم ایمن‌تر است و هم از نظر مصرف انرژی به‌صرفه. من شخصا مطمئنم که ایهنگ به صنایع بیشماری که در زمینه سفر شخصی فعالیت می‌کنند کمک فراوانی می‌کند و قادر است تا تأثیر جهانی بر روی آن‌‌ها داشته باشد. دِرون 184 نمایی از آینده است که همیشه آرزویش را داشتیم و قرار است شیوه‌ای را که تا به امروز برای رفتن به سرکار؛ خانه یا مکان‌‌های دیگر داشته‌ایم به‌طور کامل و اساسی تغییر دهد.

از نظر فنی؛ دِرون 184 حدود 1.5 متر ارتفاع دارد و وزن آن حدود 200 کیلوگرم است. حداکثر ظرفیتی که می‌تواند تحمل کند 100 کیلوگرم است و حداکثر توان خروجی آن 106 وات است که توسط 8 موتوری که برای آن تعبیه شده فراهم می‌شود. طراحی آن به‌گونه‌ای است که یک مسافر را برای مدت 23 دقیقه حمل می‌کند. سرعت آن‌هم به‌طور متوسط 100 کیلومتر در ساعت است.

اما شاید جالب باشد که بدانید چرا نام 184 برای این دِرون انتخاب شده است: ۱ برای یک مسافر؛ ۸ برای تعداد پروانه‌ها و ۴ برای تعداد بازوها.

با تمام این صحبت‌ها؛ خبری در مورد این‌که چه زمانی 184 را در آسمان می‌بینیم عنوان نشده است. ایهنگ در حال کار بر روی چند نمونه اولیه است ولی مدل نهایی و آماده ورود به بازار حداقل تا یک سال آینده دیده نخواهد شد. اما خبر خوب این است قوانین وضع شده بر ضد آن نیست و به‌محض آماده شدن شاهد استفاده از آن‌ها در خطوط هوایی خواهیم بود.

اما سؤال مهم این است که آیا شما حاضر هستید سوار وسیله هوایی شوید که خلبان ندارد؟

منبع: شبکه


ویدیو مرتبط :
تاکسی های خودران در ژاپن