ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



قوی سپید زنده می‌ماند؟/ سیاه جامگان و راه آهن در آستانه سقوط / گلی که لیگ برتر را هیجان انگیز نگه داشت


به گزارش خبرگزاری فارس، گل مساوی صبا که دیروز فرید بهزاد کریمی در دقیقه 85 به ملوان زد شرایط انتهای جدول را پیچیده و حساس‌ نگه‌ داشت. اگر صبا این گل را به ثمر نمی‌رساند ملوان در لیگ برتر باقی می‌ماند و سیاه جامگان و راه آهن به لیگ دسته اول سقوط می‌کردند.

پرسپولیس هم در هفته پایانی مقابل تیم سقوط کرده راه آهن بازی آسانی پیش رو داشت اما اکنون وضعیت فرق کرده، راه آهن در صورت پیروزی مقابل پرسپولیس و تساوی ملوان و سیاه جامگان در لیگ برتر ماندگار خواهد شد.

وضعیت سه تیم ته جدول برای بقا به این شرح است:

ملوان: قوی سپید زنده می‌ماند؟

ملوان 27 امتیازی در رده سیزدهم است و تفاضل گلش هم نسبت به سیاه جامگان و راه آهن بهتر است. ملوان اگر مقابل سیاه جامگان پیروز شود بقایش در لیگ برتر حتمی است. مساوی در این بازی فقط به شرطی که راه آهن پرسپولیس را شکست بدهد این تیم را به لیگ یک می‌فرستد وگرنه در صورت مساوی یا شکست راه آهن مقابل پرسپولیس ملوان با یک مساوی هم در لیگ برتر ماندگار می‌شود.

سیاه جامگان؛ تنها راه بقا؛ پیروزی با 2گل

سیاه جامگان که در رده پانزدهم جدول لیگ برتر قرار دارد باید ملوان را با اختلاف بیش از 2گل شکست بدهد تا در لیگ برتر بماند. مساوی هم برای سیاه جامگان فایده‌ای ندارد. سیاه جامگان برای بقا باید پیروز شود. البته به شرطی که راه آهن مقابل پرسپولیس برنده نشود.

راه آهن؛ رویای بقا مقابل مدعی قهرمانی

راه آهن برای بقا باید از پرسپولیس سه امتیاز بگیرد و امیدوار باشد که ملوان هم در مشهد برنده نشود. باشگاه قدیمی پایتخت بخت اندکی برای شکست دادن پرسپولیس در ورزشگاه آزادی دارد. راه آهن در این فصل فقط 5 برد داشته است. البته راه اهن در سه هفته اخیر لیگ دو پیروزی داشته است، بنابراین اگر پرسپولیس خود را مقابل این تیم از پیش برنده بداند ممکن است غافلگیر شود. راه آهن قطعا با تمام وجود برای برد تلاش می‌کند همانطوریکه بازیکنان پرسپولیس با انگیزه فراوان برای برد پرگل وارد میدان می‌شوند تا با حضور هوادارانشان جشن قهرمانی بگیرند.

با این شرایط به نظر می‌رسد که ملوان بیش از دو تیم دیگر شانس بقا در لیگ برتر داشته باشد اما قوی سپید هم اگر برای مساوی به مشهد برود ممکن است در روز آخر سقوط کند. استقلال اهواز هم اولین سقوط کرده لیگ برتر بوده است.

انتهای پیام/ا

 


ویدیو مرتبط :
صعود سیاه جامگان ابومسلم خراسان به لیگ برتر