علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



موافقت با ایجاد مرکز تحقیقات خون و پیوند مغز استخوان در بیمارستان فرهیختگان


به گزارش ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر 'سید علی ابطحی' در جمع مدیران و همکاران حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد به سابقه سه ساله این حوزه با تشکیلات جدید اشاره کرد و گفت: اکنون معاونت علوم پزشکی، جایگاه خود را پیدا کرده است و شاهد رشد رضایتمندی روسای واحد ها و ارباب رجوع هستیم.
وی یکی از مسائل مهم در مدیریت را اعتمادسازی عنوان کرد و گفت: مدیری می تواند موفق باشد که این اعتماد را در درون خودش شروع کند و خوشبختانه این اعتمادسازی و یکپارچگی را در درون حوزه به خوبی آغاز کردیم و اعتمادسازی بیرونی، بین ما و واحدهای مجری علوم پزشکی و نیز با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور صورت گرفته است.
ابطحی تربیت دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی را بدون اینکه هزینه ای را به دولت تحمیل کند، از نمونه های موفق خصوصی سازی برشمرد و گفت: با توجه به تاکید دولت بر روند خصوصی سازی، دانشگاه آزاد بدون گرفتن اعتبار از خزانه دولت، نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می کند و اداره این دانشگاه بزرگ از محل شهریه های دانشجویی است.
به گفته وی تمام واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، مجوز فعالیت از سوی وزارت بهداشت دارند و تعامل خوبی میان این دانشگاه و وزارتخانه وجود دارد.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد ادامه داد: تاکنون 6 بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه آزاد دارای رتبه «درجه یک» بودند که امروز، یکی دیگر از بیمارستان های دانشگاه، به عنوان «درجه یک» اعلام شد و با تلاش دفتر خدمات سلامت برای ارتقاء کیفیت در بخش درمان و بالینی، اعتبار این 7 بیمارستان دانشگاه درجه یک با بیمارستان هایی با سابقه هفتاد هشتاد سال برابری می کند.
وی خاطرنشان کرد: در سال 94 تمامی واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد، ارزیابی درونی شدند و برهمین اساس، نقاط قوت و ضعف واحدها مشخص شده و بر این اساس برنامه ریزی شده است.
ابطحی، تامین هیات علمی مورد نیاز را یکی از دو پیش شرط اساسی ارتقای آموزش خواند و گفت: دیگر اینکه، با توجه به فعال شدن دفا تر توسعه علوم پزشکی (EDC) و راه اندازی EDO ها باید تلاش کنیم کریکلوم های درس، طرح درس ها و پژوهش در آموزش در واحدهای مجری علوم پزشکی به روز رسانی و یکسان شود و نیز ارزیابی های درونی چه از لحاظ هیات علمی و چه از لحظ وضعیت دانشجو هر ساله صورت پذیرد.
وی یادآور شد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی دارای 96 واحد مجری علوم پزشکی (دارای دانشکده های پرستاری، پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی)، 100 رشته در رشته پرستاری، مامایی و پیراپزشکی، حدود 10 هزار دانشجوی ورودی در هر سال و مجموعا حدود 70 هزار دانشجو است که آمار بالایی به حساب می آید.
ابطحی خاطرنشان کرد: با توجه به شمار زیاد رشته ها و دانشجویان علوم پزشکی، تصمیم گرفتیم نخستین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی را مستقلا در سال آینده برگزار و دانشجویان ممتاز را به المپیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی کنیم.
به گفته وی، هرساله حدود 25 تا 30 درصد دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های تخصصی وزارت بهداشت پذیرفته می شوند و درصد بالای قبولی آنها در سال 94 در دوره دستیاری، نشان از موفقیت دانشجویان این حوزه است.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از ایجاد شرایط مناسب در واحد قشم برای تحصیل دانشجویان خبر داد و گفت: برای آموزش بالینی دانشجویان در قشم تفاهم نامه ای با بیمارستان 200 تختخوابی تامین اجتماعی منعقد شده است و در اوایل سال آینده از وزارت بهداشت دعوت می شود تا از این واحد بازدید به عمل آورد.
علمی**1055**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
جشن بیماران پیوند مغز استخوان