سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فرماندار سرپل ذهاب: اقتصاد مقامتی یك نظام پویا برای تغییر در ساختارهای اقتصادی است


به گزارش خبرنگار ایرنا جهانبخش حیدری روز سه شنبه در جلسه شورای اداری سرپل ذهاب با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری باید همه دستگاه های دولتی و ملت ایران با عزم و اراده برای تبیین اقتصاد مقاومتی تلاش كنند.
وی اظهار داشت: باید با درست مدیریت كردن منابع بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای عملیاتی كردن اقتصاد مقاومتی گام های مؤثرتری برداشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز عملیات غرورآفرین بازی دراز گفت: رزمندگان ما در این عملیات مهم و ارزشمند در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود نبود تجهیزات كافی به پیروزی رسیدند.
فرماندار سرپل ذهاب اضافه كرد: دهم اردیبهشت ماه سال جاری شاهد صعود 20 هزار نفری بسیجیان و اقشار مختلف مردم سراسر كشور به ارتفاعات بازی دراز خواهیم بود و همزمان با این صعود سراسری برنامه های مختلف فرهنگی، برپایی ایستگاه های صلواتی و گلباران منطقه توسط بالگرد جمعیت هلال احمر اجرا می شود.
حیدری ادامه داد: همه ساله به مناسبت سالروز عملیات افتخار آفرین بازی دراز برنامه های متنوعی برای بزرگداشت این روز بزرگ در نظر گرفته می شود چرا كه بازی دراز شهدایی همچون شهید شیرودی، وزوایی، پیچك و شهید ادیبان را در تاریخ دفاع خود دارد.
وی استقرار چند دستگاه آمبولانس در طول مسیر، استقرار گروه های راهنمایی و رانندگی، تعیین توقفگاه خودرو و دروازه قرآن از جمله برنامه های در دست اقدام در گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین بازی دراز و صعود سراسری بسیجیان به این ارتفاعات ذكر كرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل ذهاب نیز گفت: در راستای نشر و گسترش فرهنگ رشادت و ایثار در بین اقشار مختلف مردم برنامه های مختلفی برای گرامیداشت شهدای والامقام عملیات بازی دراز با همكاری كمیته های اسكان، امنیتی، بهداشتی، پشتیبانی، فرهنگی، عملیاتی و مهندسی پیش بینی شده است.
سرهنگ پاسدار مسعود قنبری همچنین از برگزاری یادواره شهدا در نهم اردیبهشت ماه امسال خبر داد و افزود: همه هماهنگی های لازم صورت گرفت تا همانند سال های گذشته یادواره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس در محل حرم احمد ابن اسحاق قمی (ره) شهرستان سرپل ذهاب برگزار شود.
عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت ماه 1360 از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی هوانیروز كرمانشاه كه در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت انجام شد و در هشت روز عملیات دلاورانه ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران كشته و صدها اسیر و انهدام تانك ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.
بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان سه شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است كه ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط كاملی بر این سه شهر غرب استان كرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می كرد.
در عملیات بازی دراز 54 دستگاه تانك و نفربر، سه فروند هواپیما، دو فروند بالگرد، دو دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از دو هزار و 200 نیروی رژیم بعث عراق نیز كشته، زخمی و اسیر شدند.
سرپل ذهاب در غرب استان كرمانشاه با بیش از 85 هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشك باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت 856 شهید، یك هزار و 400 جانباز و 112 آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی كرده است.
7079/7399/3012/8066

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شهرستان سرپل ذهاب