سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ظرفیت محدود وسایل نقلیه عمومی برای بازگشت سفرهای نوروزی


ظرفیت محدود وسایل نقلیه عمومی برای بازگشت سفرهای نوروزیایسنا/ معاون دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری اعلام کرد که برای فردا (سیزدهم فروردین) و همچنین روز شنبه (14 فروردین) قاضا برای جابجایی با ناوگان عمومی جاده‌ای بالاست که البته هنوز ظرفیت خالی برای جابجایی با این وسایل نقلیه وجود دارد اما ممکن است برای ساعات خاصی طی امروز و فردا و همچنین روز شنبه تا ظهر ظرفیت بسیار کم باشد.

نیما شهرزاد تعداد سفرهای انجام شده با ناوگان عمومی جاده‌ای را از 25 اسفند تا 11 فروردین معادل 561 هزار سفر عنوان و اعلام کرد: طی این سفرها شش میلیون و 657 هزار مسافر جابجا شده‌اند.

وی گفت: 32 درصد از سفرهای حمل و نقل عمومی جاده‌ای با ناوگان اتوبوسی، 19 درصد از حمل و نقل عمومی جاده‌ای با مینی بوس و میدل باس و 49 درصد از سفرهای عمومی جاده‌ای توسط ناوگان سواری کرایه انجام شده است.

به گفته شهرزاد، 59 درصد مسافران حمل و نقل عمومی جاده‌ای از اتوبوس استفاده کرده‌اند، 25 درصد از مسافران با مینی بوس و 16 درصد از مسافران نیز با ناوگان سواری کرایه در ایام نوروز امسال جابجا شده‌اند.

معاون دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری گفت: طی روزهای اول و سیزدهم فروردین هر سال کمترین تردد ثبت می‌شود اما با توجه به اینکه سیزدهم فروردین امسال با روز جمعه مصادف شده است، پیش بینی می‌شود تقاضا برای ناوگان عمومی جاده‌ای بالا باشد. همچنین برای روز شنبه (14 فروردین) نیز پیش بینی می‌شود مسافر زیادی از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: پیش از این بارها توصیه و درخواست شده بود که مسافران از قبل بلیت برای تردد در مسیرهای مورد نظر خود را پیش‌خرید کنند.

شهرزاد اعلام کرد: در حال حاضر هنوز ظرفیت خالی برای جابجایی با ناوگان عمومی جاده‌ای وجود دارد اما ممکن است برای ساعات خاصی طی امروز و فردا و همچنین روز شنبه تا ظهر ظرفیت بسیار کم باشد.

وی پر ترددترین ورودی و خروجی برای تردد ناوگان حمل و نقل عمومی را به ترتیب استان‌های تهران‌، خراسان رضوی‌، اصفهان‌، گیلان و فارس اعلام کرد.

معاون دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری خاطر نشان کرد: طبق روال سال‌های گذشته نرخ بلیت اتوبوس‌های برون شهری از 25 اسفند تا 15 فروردین معادل 15 درصد افزایش یافته و پس از این تاریخ به قیمت سابق بر می‌گردد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
‫یک روز بدون وسایل نقلیه عمومی در ایتالیا‬‎