سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قصور بر ساخت و ساز و نظارت برشهرسازی مازندران در حال گسترش است


تورج نائیج پور روز پنجشنبه درگزارشی از عملکرد سه ساله هیات مدیره دوره ششم سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران افزود: واگرایی و نداشتن راه حل واحد در ساخت وسازشهری ، سبب شد تا قصور مهندسی شهر سازی افزایش بیابد.
وی با بیان اینکه استانداری ، راه و شهر سازی ، شهرداری ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نظام مهندسی ساختمان یک راه حل واحد در حوزه شهر سازی و معماری آن در مازندران ندارند، ادامه داد: به رغم اینکه نیروی انسانی قوی در هفت رشته نظام مهندسی ساختمان داریم ، اما هنوز ساماندهی در حوزه شهر سازی استان بوجود نیامده است.
وی گفت: همچنان در مازندران خلاف می سازند و به ماده صد می روند و به همین دلیل مقولات پدافند عامل در نظام مهندسی ساختمان قابلیت اجرایی ندارد.
نائیج پور با اشاره به اینکه مازندران شانزدهمین استان به لحاظ وسعت و چهارمین استان به لحاظ جمعیت در کشور است، گفت: 28هزار مهندس عضو نظام مهندسی ساختمان مازندران هستند که در 21 دفتر نمایندگی و 28دفتر رابط مشغول فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه 55درصد اعضای نظام مهندسی ساختمان مازندران دارای پروانه اشتغال هستند، اظهار داشت: شدت رشد عضو اعضای نظام مهندسی از 350 نفر سال 1313 تا 1373 اکنون پس از 20 سال به 28 هزار نفر رسیده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با تاکید بر این نکته که باید ساماندهی مهندسی ساختمان مورد توجه جدی قرار بگیرد ، گفت: چراکه باید به فکر اشتغال مهندسان ساختمان نیز باشیم.
وی به فعالیت 18 کمیسیون در نظام مهندسی ساختمان مازندران اشاره کرد و ادامه داد: کمیسیون ایمنی و محیط زیست در استان از اهمیت خاصی برخوردارد.
وی نحوه انجام ماموریت شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان را مثبت توصیف کرد و گفت: در سه سال اخیر 15هزارو 439 بازدید از طرح های ساخت وساز استان صورت گرفته که نتیجه گزارش به راه و شهر سازی استان ارائه شد.
وی به وجود مشکلات صدور شناسنامه فنی ملکی در مازندران اشاره کرد و گفت: به دلیل ضعف در نظام کارگری و مصالح ساختمانی استاندارد در صدور شناسنامه فنی ملکی با مشکل مواجه هستیم.
وی با اشاره به فعالیت 65 هزار کارگر ماهر در مازندران اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف نظام مهندسی ساختمان اطلاع رسانی و آگاهی عمومی به اهمیت توجه به ساخت مهندسی ساختمان بوده است.
نائیج پور گفت: از سه هزار و 60 روستای استان مازندران یک هزار و 900 روستای دارای دهیار آموزش های نظام مهندسی ساختمان را فرا گرفته اند.
وی به انجام پژوهش سالانه در نظام مهندسی ساختمان با 300میلیون تومان اشاره کرد و گفت: چهار تفاهم نامه با اداره گاز،برق ، آموزش وپرورش و استانداری با هدف اهمیت رعایت قوانین نظام مهندسی ساخت و از و معماری منعقد شده است.
وی ادامه داد: در این تفاهم نامه تمام مدارس مازندران به لحاظ مصرف انرژی تحت نظارت سازمان مهندسی ساختمان قرار گرفته است.
حیدر نوروزی مدیر کل راه و شهر سازی مازندران نیز در این مراسم بر لزوم رعایت رفتار و اجرای مهندسان ساختمان در جامعه تاکید کرد و گفت: رفتار مهندسان باید در دل مردم جا بیفتد و اخلاق و حرفه منهدسان باید مورد پسند باشد.
وی با بیان اینکه در انجام وظایف مهندسان ساختمان مصالح جمعی باید همواره در اولویت قرار بگیرد، گفت: هفت رشته نظام مهندسی ساختمان تخصصی است و باید در حوزه حرفه خود به درستی رفتار و منطبق با قوانین اجرایی کنیم.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از اعضای هیات مدیره دوره ششم نظام مهندسی ساختمان مازندران تجلیل و اعضای جدید دوره هفته نظام مهندسی ساختمان استان معارفه شدند.ک/2
6990

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ساخت موشک‌های دست ساز در روستای کیاسر مازندران