سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ توفیق اجباری برای دولت


گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ توفیق اجباری برای دولتآخرین خبر/ گزیده‌ای از مهمترین رویدادها و اخبار مطبوعات در روز چهارشنبه به شرح زیر می باشد.

قانون-این روزنامه در گزارشی با تیتر « توفیق اجباری برای دولت» درباره مصوبات مجلس نوشت: بهارستان نشینان در حالی به کلیات لایحه بودجه 95 رای دادند که دولت نتوانست خود را از کمند حذف 24 میلیون یارانه بگیر رها کند وبه این ترتیب سال 95 حداقل این منظر محل تقابل دولت ویارنه بگیران خواهد شد.

جوان – این روزنامه در مطلبی با مقایسه سخنان رئیس جمهور با رئیس بانک مرکزی در گزارشی با تیتر «سیف: تقریباً هیچ! روحانی: گشایش فراوان!» نوشت: رئیس‌جمهور البته طبق معمول گریزی هم به منتقدان زد و با بیان اینکه انتقاد از دولت اشکال ندارد، نقد به دولت گاهی لازم است، آشوب و هرج و مرج رسانه‌ای را ملت نمی‌پسندد...در همین حال وزیر ا خارجه کشورمان هم گفت: ایران 30 ماه مذاکره نکرده که حالا یک سند توخالی دستش باشد.اشاره دکتر ظریف به این واقعیت است که برجام تاکنون هیچ دستاوردی نداشته و عملاً به یک کاغذ پاره توخالی و بی‌خاصیت تبدیل شده است؛ همان سندی که رئیس‌جمهور از آن به عنوان افتخار سیاسی و حقوقی یاد می‌کند که البته به تعبیر ایشان گشایش‌های فراوانی برای ملت ایران در همین زمان کوتاه سه ماهه داشته است!

آرمان – این روزنامه در گزارشی به وضعیت انتخاباتی در اصفهان پرداخت و در گزارشی با عنوان «وزیر کشور در دو راهی علی مطهری » نوشت: « ظاهرا قرار نیست ماجرای مینو خالقی کاندیدای مردم اصفهان که پس از اعلام پیروزی او در حوزه اصفهان رد صلاحیت شد، تمام شود و مطهری بار دیگر برگی جدید به این پرونده افزود. این نماینده مجلس نهم گفت: اگر وزیر کشور اعتبارنامه منتخب سوم اصفهان را صادر کند، استیضاح منتفی می‌شود.

اعتماد- دست‌ آخر هم بودجه ‌ای که از ساختمان بهارستان بیرون آمد ٢٦ هزار میلیارد تومان بیشتر از لایحه‌ای شد که دولت به مجلس ارایه کرده بود، یعنی مبلغی بیش از ٩٧٨ هزار میلیارد تومان. در دل این سند هم دو تصمیم بسیار مهم برای بنزین و یارانه‌ها گرفته شد؛ اول دو نرخی شدن دوباره بنزین و دوم حذف سه دهک از یارانه‌بگیران پردرآمد.

تعادل -این روزنامه هم لایحه بودجه را «بودجه ای برای تصویب نشدن» خواند. «تعادل» در بررسی‌های خود متوجه شده است که با مبنای 35میلیون تومان در ماه، تعداد خانوارهایی که مشمول حذف یارانه می‌شوند از سه دهک به چهار دهک افزایش می‌یابد و بدین ‌ترتیب بر مبنای آماری حدود 40درصد جامعه از دریافت یارانه محروم خواهند شد.

شرق – این روزنامه در گزارشی باعنوان « دست‌های پشت‌ پرده انتقال ضراب به آمریکا» روایت امیرعباس سلطانی عضو کمیته پیگیری پرونده فساد نفتی از روابط بین زنجانی، ضراب و مرتضوی را منتشر کرد و در این باره نوشت: امیرعباس سلطانی معتقد است روابط بین زنجانی، ضراب و مرتضوی را یک سیستم پشت پرده مدیریت می‌کند. او می‌گوید ضراب را هم همین باند از ترکیه به آمریکا منتقل کردند تا جای او در امان باشد.

شرق -این روزنامه در گزارشی با عنوان «هیلاری کلینتون و ایران» نوشت : آخرین و سخت‌ترین قطع‌نامه شورای امنیت درباره ایران در دوره تصدی هیلاری کلینتون بر وزارت خارجه آمریکا صادر شد...کلینتون تاکنون بارها مواضعی سخت در برابر ایران اتخاذ کرده است. او ادعاهای خود درباره تحریک‌آمیزبودن دستیابی ایران به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را تکرار کرد.

ابتکار – این روزنامه در گزارشی با عنوان « تغییر پرچم کاندیداهای اصولگرا» به بررسی استراتژی اصولگرایان در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم پرداخت و نوشت: اکثر کارشناسان سیاسی اخبار و شایعات شنیده شده از طیف اصولگرایان را واقعی قلمداد می‌کنند و می‌گویند کاندیداهای اصولگرا و حتی مستقلین به دلیل ترس و واهمه از شکست در انتخابات مجلسی دهم حاضر به ورود «لیست اصولگرایان» نیستند و به این علت تاکنون هیچ لیستی از جانب اصولگرایان اعلام و ابلاغ نشده است.

ابتکار - این روزنامه با درج عنوان امید به بازگشت «دریاچه»، نوشت: کیومرث دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی معتقد است که سطح آب دریاچه ارومیه در شش ماه و 20 روز گذشته نزدیک به 80 سانتی‌متر افزایش داشته که امیدواری‌ها را برای بهبود وضعیت دریاچه بیشتر کرده است.

ابتکار- این روزنامه در گزارشی با عنوان« تورم طرح های ناتمام!، »نوشت: همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم و تنها یک ماه بعد از اتمام دولت یازدهم گزارش مفصلی از تعداد طرح‌های ناتمام عمرانی منتشر شد. گزارشی که نشان می‌داد 20 هزار و 474 پروژه عمرانی در برنامه چهارم توسعه ناتمام مانده و همه به برنامه پنجم توسعه موکول شده‌است؛ از این میان 4296 پروژه عمرانی ملی و 16 هزار و 178 پروژه عمرانی استانی بوده است.

آرمان –این روزنامه در گزارشی با عنوان « وزیر کشور در دو راهی علی مطهری،»به بازتاب سخنان مطهری درباره استیضاح وزیر کشور در صورت صادر نکردن اعتبار نامه مینو خالقی پرداخت.

آرمان – این روزنامه در گزارشی با عنوان «دلواپسان با ورژن دانشگاهی!، » نوشت : مراسم افتتاح انجمن اسلامی آرمان دانشگاه علم و صنعت ظهر سه‌شنبه در آمفی‌تئا‌تر این دانشگاه برگزار شد. پیش از آغاز مراسم، جمعی از دانشجویان مخالف دولت با در دست داشتن پرچم‌های زرد حزب‌ا... لبنان در سالن حضور داشتند و شعارهایی می‌دادند.

آرمان - این روزنامه در مطلبی با عنوان « امنیت اجتماعی با رنگ و لعاب سیاسی!»، نوشت: سیاسی کردن امور اجتماعی امری است که در بخش‌های اجتماعی پذیرفتی نیست. با گرم شدن نیروهای ناجا تحت عنوان «گشت ارشاد» به بررسی پوشش افراد می‌پردازند تا اگر نیاز بودتذکر دهند اما گشت‌های ارشاد امسال، کمی با سال‌های قبل متفاوت است. اگر حجاب شخصی مناسب نباشد، الزاما خانم یا آقای پلیس جلوی او را نمی‌گیرند. چرا که 7000 نفر آماده در خیابان‌های پایتخت، با لباس یک شهروند معمولی در مقابل افرادی که حجاب متعارف ندارند می‌ایستند و به آنها تذکرات لازم را می‌دهند.

آرمان – این روزنامه با عنوان« پزشکیان به‌دنبال نایب‌رئیسی؟،» با بیان اینکه برای نایب‌رئیسی تا امروز نام مطهری، کاظم جلالی و تاجگردون مطرح شده نوشت : طبق اخبار رسیده نشان از عزم جدی برای جلوس مسعود پزشکیان بر کرسی نایب‌رئیسی داشت. منتخب مردم تبریز اگر چه اصلاح‌طلب است اما منش او به نحوی است که برخی اصولگرایان نه کمتر از اصلاح‌طلبان عقاید و دیدگاه‌های اورا مورد تایید قرار می‌دهند.

کیهان – این روزنامه در یادداشتی با موضوع « دریغ از یک عذر خواهی » لغو تحریم ها رامورد بررسی قرار داد و نوشت: پس از این که ولی الله سیف، بعد از دیدار با مقامات آمریکا و-احتمالا- شنیدن پاسخ‌های نا امید کننده آنها! صادقانه، حرف دل«همه» حتی، برجام زدگان را زد و گفت که نتیجه 3 سال اعتماد به آمریکا شده «تقریبا هیچ»، ««عذر خواهی» کمترین کاری بود که بزک‌کنندگان آمریکا و برجام می‌توانستند و می‌توانند از مردم بکنند اما نکردند و گویا قصد این کار را هم ندارند.

کیهان - منابع موثق اعلام کردند که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به بحرین به همتایانش در شورای همکاری خلیج‌فارس گفته است که فعلا از بحث بر سر رفتن بشار اسد از قدرت خودداری کنند.نشانه‌ها حاکی از آن است که آمریکا از موضع خود در قبال کناره‌گیری اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت کوتاه آمده است.

کیهان - وال‌استریت ژورنال اذعان کرد مشکلات ایران برای نقل و انتقال پول در معاملات بین‌المللی همچنان باقی است. این روزنامه می‌افزاید: مشکلات دامنه‌دار در دسترسی به سیستم مالی بین‌المللی، بانکهای ایرانی را برای نقل و انتقال آزادانه پول در سراسر جهان بشدت در تنگنا قرار داده است.

وطن امروز- این روزنامه در گزارش خود با اشاره به سخنان رئیس جمهور در سمنان باعنوان « غیرت کجاست؟!» مدعی حمله جدید حسن روحانی به منتقدان دولت پس از اعتراف رئیس بانک مرکزی به سنگ‌اندازی آمریکا در لغو تحریم‌ها شد ونوشت: حسن روحانی به منتقدان تاخت و اتهامات جدیدی را علیه آنها مطرح کرد! او رسانه‌ها را متهم به ایجاد هرج و مرج کرد!

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
فیلم توفیق اجباری