راه‌اندازی نخستین آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت هرمزگان


با حضور جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان، فرماندار و دیگر مسوولان اجرایی شهرستان رودان اولین آموزشگاه مستقل آموزش رانندگی موتورسیکلت هرمزگان در رودان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خلیج فارس، احمد محمودی، فرماندار شهرستان رودان در آیین افتتاح این آموزشگاه گفت: برقراری نظم و امنیت از اولویت‌های مهم هر جامعه‌ای است. ما نیز اگر در شهرستان رودان شاهد برقراری نظم و امنیت هستیم مدیون نیروهای نظامی و انتظامی هستیم.

وی افزود: با تلاش و پیگیری مدیران این آموزشگاه و حمایت مسوولان راهنمایی و رانندگی استان و شهرستان امروز شاهد افتتاح اولین آموزشگاه مستقل آموزش رانندگی موتورسیکلت استان هرمزگان در شهرستان رودان بودیم. امیدواریم با آموزش صحیح به موتورسواران شاهد کاهش تلفات جاده‌ای شویم.

فرماندار رودان بیان کرد: در سال‌های گذشته مشکلات زیادی در حوزه ترافیک وجود داشت که با توجه به حمایت و تلاش رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان، شاهد کاهش تلفات جانی در شهرستان بودیم.

محمودی، هدف از راه‌اندازی این آموزشگاه را آشنایی موتورسواران با قوانین راهنمایی و رانندگی عنوان کرد و گفت: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران بخش زیادی از تصادفات و تلفات انسانی کاهش می‌یابد.

وی افزود: اغلب مردم ما به قوانین و مقررات آشنایی دارند و از قوانین پیروی می‌کنند اما تعداد اندک افرادی نیز وجود دارند که قانون را زیر پا می‌گذارند و قوانین و مقررات را نادیده می‌گیرند که باید با آموزش صحیح به این افراد نیز شاهد اجرای قوانین و مقررات در جامعه باشیم.

سرهنگ علی بختیاری، جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اولین آموزشگاه مستقل آموزش رانندگی موتورسیکلت استان هرمزگان در شهرستان رودان راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: امیدواریم که شهروندان رودانی با آموزش صحیح و رعایت قوانین و مقررات باعث کاهش تصادفات جاده‌ای شوند. باید با فرهنگ سازی مناسب، استفاده از کلاه ایمنی را برای موتورسواران نهادینه کنیم تا شاهد تلفات جانی در تصادفات جاده‌ای نباشیم.

وی با اشاره به نقش استفاده از کلاه ایمنی در کاهش تلفات جانی در تصادفات جاده‌ای افزود: استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند از تصادفات منجر به فوت موتورسواران جلوگیری کند و نقش مهم و حیاتی برای راکبان موتورسیکلت دارد.

به گزارش ایسنا، اولین آموزشگاه مستقل آموزش رانندگی موتورسیکلت هرمزگان در شهرستان رودان با هزینه یک میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای 11 نفر توسط بخش خصوصی و در محله خشورگی شهرستان رودان افتتاح شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
برخورد وحشتناک موتورسیکلت به خودرو در پشت چراغ راهنمایی و رانندگی