سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رعایت حقوق ملی در گروی تکمیل سامانه جامع اطلاعاتی کشور است


به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دیدار احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سخنانی، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک از مجموعه‌های مهم و تأثیرگذار کشور، به‌ویژه در بخش مبارزه با زمین‌خواری است.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک در برنامه ششم توسعه به صورت حاکمیتی دیده شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه، اظهار داشت: با در نظر گرفتن بند 66 و 67 سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب درباره برنامه ششم توسعه، باید در جهت رفع نواقص و حمایت قضائی مؤثر در تضمین حقوق مالکیت به‌ویژه در بخش خصوصی و توسعه ثبت رسمی اسناد و املاک و مالکیت‌های معنوی و همچنین نظام کاداستر، گام برداشت.

جلالی، گسترش فناوری‌های الکترونیکی در ارائه خدمات ثبتی را از دیگر نیازهای لازم سازمان ثبت اسناد و املاک دانست و گفت: مکانیزه کردن اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک قابل تقدیر است که البته این امر باید تکمیل شود، زیرا رعایت حقوق ملی در گروی تکمیل سامانه جامع اطلاعاتی کشور است.

وی با بیان اینکه تصمیمات منقطع و مبتنی‌ بر برداشت شخصی به کشور صدمه می‌زند، تأکید کرد: باید تلاش شود تا براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اسناد بالادستی، تصمیم‌های درستی برای کشور گرفته شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان تشکیل کارگروهی بین مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را از لازمه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه دانست و بر لزوم تقویت تعامل و همکاری این مرکز و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به‌منظور تهیه گزارش‌های کارشناسی و پژوهشی مطلوب‌تر تأکید کرد.

همچنین تویسرکانی در ادامه این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، توضیحاتی درباره لایحه دولت درباره ثبت مالکیت‌های صنعتی و معنوی و رسمی شدن احکام ارائه کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه بر لزوم مکانیزه کردن فعالیت‌های این سازمان و تسریع در پیشبرد برنامه‌ها و توسعه اقدامات این مجموعه تأکید کرد.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
راهنمای تکمیل حساب کاربری در سامانه شناسنامه ملی سگ کار