سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



زنان مبتلا به سرطان و دغدغه بازگشت به محیط کار و یافتن شغل


زنان مبتلا به سرطان و دغدغه بازگشت به محیط کار و یافتن شغلتسنیم/ مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:با توجه به هزینه های بالای درمان سرطان فرد رها شده از این بیماری نیاز دارد تا پس از اتمام درمان به محیط کاری بازگشته و دغدغه ای از بابت یافتن کار جدید در خود احساس نکند.

وحیده نگین، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده، با بیان اینکه "بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی((WHO، چهار بیماری غیر واگیر (بیماری های غیر ناقل) شامل سرطان، بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های تنفسی و دیابت مسئول 80 درصد از تمام مرگ های ناشی از بیماری های غیر ناقل در سراسر جهان هستند"، خاطرنشان ساخت: طبق گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) در سال 2012 (آخرین سالی که اطلاعات موجود است) در سراسر جهان 14.1میلیون مورد جدید سرطان تشخیص داده شد. 8.2 میلیون نفر از سرطان درگذشتند و 32 میلیون با وجود گذشت 5سال از زمان ابتلا به بیماری سرطان زنده مانده اند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده گفت: براساس آمارهای اعلام شده در ایران سرطان سومین عامل مرگ و میر است و سالانه بیش از 30000 نفر از مردم در اثر سرطان جان خود را از دست می‌دهند که بنابر پیش بینی ها این تعداد در دو دهه آینده به دو برابر افزایش می یابد.

وی افزود: بنابر پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی بروز سرطان در ایران در سال 1399 خورشیدی به حدود 86000 مورد در کل جمعیت و میزان مرگ و میر ناشی از سرطان به حدود 63000 مورد خواهد رسید.

نگین به پروژه تشخیص زودهنگام سرطان‌های زنانه NBCCEDP)، CDC) که مرکز پیشگیری و کنترل بیماری-های آمریکا از سال 2010 اجرایی نموده است، اشاره کرد و گفت: پروژه تشخیص زود هنگام سرطان‌های زنانه NBCCEDP)، CDC) شرایطی را فراهم می آورد که کلیه زنانی که تحت پوشش بیمه نیستند، بتوانند دسترسی به موقع به خدمات تشخیصی و غربالگری سرطان¬های زنانه داشته باشند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده یکی دیگر از برنامه های جهانی موفق در حوزه پیشگیری از سرطان را "پروژه به روز رسانی مستمر (CUP)" عنوان کرد و گفت: این پروژه، برنامه‌ای است که مرکز تحقیقات بین المللی سرطان به طور مداوم انجام داده و به تجزیه و تحلیل جهانی در خصوص چگونگی تاثیر تغذیه مناسب، فعالیت بدنی وکاهش وزن بر کاهش خطر ابتلا به سرطان می پردازد.

به گفته وی، یافته های حاصل از پروژه به روز رسانی مستمر این امکان را به سیاستگذاران و برنامه ریزان در حوزه‌های پیشگیری از سرطان می دهد که دستورالعمل ها و توصیه های لازم به عموم مردم در مورد چگونگی به حداقل رساندن خطر ابتلا به این بیماری را به روز شده اطلاع رسانی کنند.

نگین به یافته‌های صندوق بین‌المللی تحقیقات سرطان اشاره کرد و گفت: این یافته ها نشان می دهد که حدود یک سوم از شایع ترین سرطان ها از طریق رژیم غذایی، حفظ وزن متناسب و انجام فعالیت‌های منظم ورزشی می‌توانند هرگز بروز نکنند و تغییر سبک زندگی به عنوان نقطه کلیدی در پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر محسوب شود.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده در بخش دیگری از این گفتگو به "موضوع حقوق استخدام افراد مبتلا به سرطان" اشاره کرد و گفت: نگرانی از موضوع اشتغال نجات یافتگان از سرطان به ویژه در طول نسل گذشته تغییر کرده است. در سال 1970میلادی، تنها یک دوم از کسانی که مبتلا به سرطان تشخیص داده می شدند بیش از پنج سال زنده می ماندند.

وی با بیان اینکه "پیشرفت های پزشکی، اجتماعی و حقوقی به شکل قابل توجهی توسعه یافته‌اند و زندگی میلیون‌ها نفر از درمان شدگان تغییراتی مثبت یافته است"، گفت: پیشرفت در درمان سرطان سبب تغییر در نگرش نسبت به این بیماری شده است، که به نوبه خود سبب تغییر در حقوق قانونی درمان شدگان سرطان در محیط کار شده است.

نگین تاکید کرد: ضرورت دارد که افراد مبتلا به سرطان بعد از درمان و بهبودی بتوانند به محیط های کاری سابق بازگردند و امنیت شغلی و شأن و منزلت آنان همچنان حفظ شود. با توجه به هزینه های بالای درمان سرطان فرد رها شده از این بیماری نیاز دارد تا پس از اتمام درمان به محیط کاری بازگشته و دغدغه ای از بابت یافتن کار جدید در خود احساس نکند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده در پایان، "انتخاب سبک زندگی سالم"؛ "ارائه خدمات جهت تشخیص زود هنگام سرطان" و "دسترسی به خدمات درمانی مناسب برای تمامی مبتلایان" را از جمله الزامات درجهت ایجاد تغیرات مثبت و پایدار در زمینه مبارزه با بیماری سرطان در کشور عنوان کرد.


منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
شجاع و زیبا: یک کمپین ویدیویی برای زنان مبتلا به سرطان