علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مائورر: زمان پایان دادن به جنگ دهشتناک سوریه فرارسیده است


به گزارش خبرگزاری مهر، «پیتر مائورر» رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، از تمامی طرف های درگیر در سوریه خواست تا اجازه دهند محموله های امدادی به دست نیازمندان برسند، و همچنان به تلاش خود برای یافتن راه حلی سیاسی به منظور پایان بخشیدن به آلام میلیون ها نفر ادامه دهند. وی تصریح کرد که تمامی کسانی که نفوذی دارند باید تلاشی هماهنگ داشته باشند تا بر این جنگ خانمان سوز که وارد ششمین سال خود می شود نقطه ی پایانی گذارند.

وی گفت: «پس از پنج سال درگیری، سوریه به مظهر جنگ در آغاز قرن ۲۱ تبدیل شده است. شرایط این کشور هم به شدت پیچیده و شکننده شده است. تعداد زیادی از کنشگران مسلح و تسلیحات مختلف در این کشور تجمع یافته اند. در بسیاری از مناطق، زیرساخت های غیرنظامی، شامل تأسیسات آبرسانی، برق و درمانی یا کاملاً تخریب شده اند و یا به شدت خسارت دیده اند. این امر موجب رنج گسترده ی مردم شده، و به دلیل جنگ های شهری وحشیانه میلیون ها نفر را مجبور به ترک خانه و کاشانه کرده است.»

مائورر پس از ۵ روز بازدید، جمعه سوریه را ترک کرد. در طول این بازدید وی توانست با مقامات ارشد سوری ملاقات داشته باشد. آقای مائورر همچنین توانست با مدیریت و داوطلبان جمعیت هلال احمر سوریه ملاقات داشته باشد.

وی همچنین از الواعر و شهر قدیمی حمص و نیز یلدا، بابیلا و بیت سحم در مناطق روستایی اطراف دمشق بازدید کرد. ده ها هزار نفر در این مناطق در چالشِ بقا هستند. در الواعر، بلدا و بابیلا، وی با غیرنظامیانی که از این شرایط صدمه دیده اند و نیز رهبران قومی و کمیته هایی که نمایندگی گروه های مخالف مسلح را به عهده دارند ملاقات کرد.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ یادآور شد: «ضروری ترین کار، افزایش میزان کمک های بشردوستانه است. کمیته بین المللی صلیب سرخ در همراهی با جمعیت هلال احمر سوریه عملیات خود را بر اساس نیازها گسترش داده است. با این حال، نیازهای بشردوستانه رشد سریع تری دارند. ما می خواهیم برای تعداد افراد بیش تر کارهای بیشتری انجام دهیم. انتقال محموله های بشردوستانه نباید به مذاکرات سیاسی ربطی داشته باشد و باید اجازه داده شود تا تحویل چنین محموله هایی ادامه یافته و افزایش نیز پیدا کند، آن هم بدون نیاز به هرگونه متارکه موقت جنگ و یا آتش بس.»

«من از مقامات سوری خواستم تا گام هایی فوری و عملی برای گسترش فعالیت های بشردوستانه بردارند، چرا که بدون آن مردم بیشتری وادار به فرار از خانه های خود در داخل سوریه و رفتن به کشورهای همسایه و دیگر کشورها می شوند. در جلساتی که با مقامات سوری داشتم، دغدغه های خود را در رابطه با دسترسی به مناطق تحت محاصره و یا دور از دسترس و نیز تحویل محموله های امدادی به روشی بی غرضانه، به موقع و بدون ممانعت به تمامی کسانی که به آنها نیازمندند، با آنان در میان گذاشتم. علاوه بر این، آمادگی سازمان را برای افزایش بازدیدهایمان از زندان ها پس از کسب محوزهای لازم، ابراز کردم.»

«همچنین بر حق مجروحان و بیماران برای دریافت خدمات درمانی و نیز الزام تمامی طرف های درگیر به احترام به پرسنل، تأسیسات و وسائل نقلیه درمانی تأکید شد. در ضمن، خانواده ها نیازمند آن هستند که از سرنوشت عزیزان مفقود خود اطلاع کسب نمایند، و در این حوزه کمیته بین المللی صلیب سرخ می تواند تجارب غنی خود را در اختیار قرار دهد.»

مائورر تاکید کرد: «اکنون وقت آن شده که طرف های درگیر به این جنگ خانمان سوز پایان دهند. قدرت های جهانی نیز که می توانند تأثیری بر این شرایط داشته باشند باید قاطع تر عمل کنند. نقض حقوق بین المللی بشردوستانه یکی از ویژگی های همیشگی و هولناک جنگ سوریه است. چنین موارد نقضی منجر به رنجی غیر قابل  تصور و بی دلیل می شوند.»


ویدیو مرتبط :
آیا زمان مرگ قانون مور فرارسیده است