فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



واردکنندگان خودرو با ارز دارو در آستانه محاکمه


ايسنا/ با صدور کيفرخواست پرونده واردات خودرو با ارز دارو، شرکتهاي واردکننده خودرو متخلف در يک قدمي محاکمه قرار گرفته‌اند.

سال 1391 بود که مرضيه وحيد دستجردي – وزير وقت بهداشت و درمان – از تخلف صورت گرفته مبني بر واردات خودرو با ارز دارو، پرده برداشت.

اين موضوع در چند سال اخير مورد انتقاد کارشناسان مختلف از نمايندگان مجلس تا اساتيد دانشگاه قرار داشت و منتقدان خواستار معرفي و برخورد با شرکتهايي بودند که با استفاده از ارز دارو، خودرو وارد کرده‌اند.

اين انتقادات ادامه داشت تا اينکه اعلام شد که پرونده واردات خودرو با ارز دارو در دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم کارکنان دولت در دست رسيدگي است و کيفرخواست آن نيز صادر شده است.

از نظر حقوقي، کيفرخواست ادعانامه دادستان عليه متهم و تقاضاي مجازات براي او است که پس از تحقيقات د‌ر د‌اد‌سرا صاد‌ر مي‌شود‌ و د‌ر جلسه د‌اد‌گاه پس از قرائت کيفرخواست، متهم بايد‌ نسبت به مواردي که د‌ر کيفرخواست بيان شد‌ه، از خود دفاع کند‌.

بنابراين صدور کيفرخواست در اين پرونده به اين معنا است که ارتکاب جرم واردات خودرو با ارز دارو براي دادستان محرز شده و منجر به صدور کيفرخواست شده است.

بنابراين با صدور کيفرخواست پرونده واردات خودرو با ارز دارو، شرکتهاي واردکننده‌اي که ارز دارو را دستمايه سودجويي خود قرار داده‌اند، در يک قدمي محاکمه قرار گرفته‌اند و بر اين اساس بايد دادگاه اين پرونده برگزار و حکم متهمان صادر شود.

اين در حالي است که منتقدان خواستار معرفي شرکتهاي واردکننده‌اي که با ارز دارو خودرو وارد کرده‌اند، شده‌اند. اقدامي که در آينده مي‌تواند صورت گيرد و با صدور حکم قطعي دادگاه، از نظر حقوقي امکان اعلام نام مجرمان اين پرونده وجود خواهد داشت.

قرار گرفتن پرونده واردات خودرو با ارز دارو در مراحل نهايي خود در حالي است که پيش از اين برخي زمزمه‌ها حکايت از واردات يکي از برندهاي چيني با استفاده از ارز دارو داشت، با اين حال فرهاد احتشام‌زاد - رييس انجمن واردکنندگان خودرو - در گفت‌وگو با ايسنا واردات اين خودرو با استفاده از ارز دارو را تکذيب کرده و البته نسبت به شرکت‌هايي که اقدام به واردات خودرو با ارز دارو کرده بودند نيز اظهار بي‌اطلاعي کرده بود.

با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
وقتی واردکنندگان از تولیدکنندگان خودرو بیشتر سودمی کنند