سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ مناسب‌ترین روش برای اصلاح کجی‌های استخوان


دکتر سلام/ مناسب‌ترین روش برای اصلاح کجی‌های استخوانفارس/ جراح ارتوپدی مناسب‌ترین روش برای اصلاح کجی‌های استخوان را تشریح کرد.
کیوان احدی درباره روش های برطرف کننده کجی‌های زانو گفت: افرادی که دچار کجی زانو به دلایل مختلف مانند ابتلا به پاپرانتزی و یا بد شکلی زانو بعد از گچ گرفتگی هستند می‌توانند نسبت به اصلاح کجی های زانو اقدام کنند.
این جراح ارتوپدی استئوتومی را یکی از روش های اصلاح کننده کجی زانو دانست و افزود: استئوتومی به روشی گفته می شود که طی آن استخوانی که دچار انحراف و یا کجی شده است بریده می شود و مجدد و در شرایط مناسب تر بر روی استخوان ثابت می شود.

وی افزود: انجام این جراحی هیچ محدودیت سنی ندارد اما تنها برای افراد صورت می گیرد که کجی زانو موجب اختلال در حرکت، درد و یا ایجاد مشکل در فرد شده باشد.
دبیر علمی چهارمین همایش بین المللی انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران با تأکید براینکه پیشگیری بهتر درمان است، یادآور شد: به افراد توصیه می شود با تقویت استخوان و مراقبت، مانع شکستگی استخوان شوند اما اگر استخوان دچار شکستگی شد و پزشک برای اصلاح آن گچ گرفتگی را تجویز کرد بیمار باید ملاحظاتی را رعایت کند.
این فوق تخصص جراحی زانو افزود: بیماران باید توجه داشته باشند تا 2 هفته بعد از باز شدن گچ ممکن است افراد اختلالاتی در شکل استخوان احساس کنند که این مقدار طبیعی است اما اگر بعد از این مدت استخوان به حالت باز نگشت بیماران باید مجدد به پزشک مراجعه کنند.
وی یادآور شد: بیماران باید به خاطر داشته باشند استخوانی که از گچ باز شده باید قبل از 3 ماه با حالت اولیه بازگردد، زیرا در غیر این‌صورت استخوان به همان شکل به هم متصل می شود و موجب بدشکلی استخوان می شود.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
روش پین گذاری برای اصلاح شکستگی استخوان ران در گربه(2)