سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کابینه عراق: «العبادی» مختار به پاسخگویی به تجاوز ترکیه است


کابینه عراق: «العبادی» مختار به پاسخگویی به تجاوز ترکیه است

فارس/ هیأت دولت عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مرزها و حاکمیت این کشور خط قرمزی است که هیچکس حق تعدی به آن را ندارد.

هیأت دولت عراق امروز، به «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق اختیار تام داد تا به حضور نظامیان ترکیه در اراضی عراقی واکنش و پاسخی مناسب دهد.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق که نسخه‌ای از آن به دست «روداو» رسید، آمده است: کابینه، العبادی را مامور اتخاذ اقدامات و تدابیر لازم و مناسب درباره تجاوز نیروهای ترکیه به مرزهای عراق و نقض حاکمیت ملی این کشور کرده است و در عین حال از هر تصمیمی که شورای امنیت ملی کشور درباره این مسئله بگیرد حمایت و اجرای این تصمیمات را پیگیری خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: کابینه تاکید دارد که حاکمیت ملی و مرزهای جغرافیایی کشورمان، خط قرمز است و مطلقا به هیچکس اجازه داده نمی‌شود که به آن تعدی کند. ضمن اینکه دولت عراق هیچ توافق‌نامه‌ای امضاء نکرده که بر اساس آن همسایه ما، ترکیه بتواند به مرزهای کشورمان تجاوز کند.

بغداد پیشتر به آنکارا مهلت 48 ساعته داده بود که نیروهایش از خاک عراق را خارج کند اما دولت ترکیه صرفا اعلام کرد که نیروی بیشتری به عراق اعزام نخواهد کرد و در عین حال نیروهایش را از این کشور خارج نخواهد کرد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
تجاوز ترکیه به عراق برای قاچاق نفت داعش به ترکیه