حسین کیانی به تئاتر شهر می‌رود


حسین کیانی به تئاتر شهر می‌رودایسنا/ حسین کیانی پاییز امسال نمایشی را در سالن اصلی "تئاترشهر" اجرا می‌کند.
این کارگردان که تا آخر فروردین‌ماه نمایش «مضحکه شبیه قتل» را در تئاتر «باران» روی صحنه دارد بیان کرد:‌ طبق توافق شفاهی با مدیریت تئاترشهر قرار است، آذر و دی‌ماه امسال یعنی بعد از پایان ماه‌های محرم و صفر نمایشی را در سالن اصلی این مجموعه اجرا کنم که در تلاش هستم نمایش «مرگ در حمام بنفش» را برای آن زمان آماده کنم.

کیانی گفت: اگر به هر دلیلی امکان اجرای این نمایش را پیدا نکنم چند جایگزین دارم که یکی از آن‌ها را انتخاب خواهم کرد. در حال حاضر مشغول نوشتن یک کمدی تاریخی با نام «شاقول و انجمن بنایان» هستم و یک کمدی معاصر هم با نام «چلپاسه» را در دست دارم. ضمن اینکه یک نمایش کمدی خارجی از فردریش دورنمات را به طور جدی برای اجرا آماده می‌کنم که «کشمکش بر سر سایه خر» نام دارد و تا به حال اجرا نشده است.

وی درباره نمایش «مرگ در حمام بنفش» هم اضافه کرد:‌ این کار اثری تراژیک است که مسائل فرهنگی و اجتماعی را به زبانی کمیک و در زمان معاصر روایت می‌کند. این نمایش از لحاظ فضایی به «اهل قبور» نزدیک است اما در بیایان نمی‌گذرد.

به گزارش ایسنا،‌ نمایش «مضحکه شبیه قتل» این کارگردان که اجرای آن از زمستان سال گذشته در تئاتر «باران» شروع شد،‌ با بازی شهرام حقیقت دوست، نگار عابدی، حبیب دهقان‌نسب، علیرضا آرا، الهام پاوه‌نژاد، مسعود میرطاهری، رویا میرعلمی و ویدا جوان روی صحنه است.

در این نمایش کاراکتری مجبور می‌شود، خواست‌های متضاد دو بیوه ناصرالدین شاه را که یکی برگزاری مراسم سوگ یا شبیه‌خوانی برای شاه و دیگری برگزاری مضحکه‌ای برای او است، با برپا کردن مجلسی به نام مضحکه‌ای شبیه قتل ناصرالدین شاه، عملی کند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
احمد مهرانفرو لیندا کیانی در برنامه زنده رود