رونمایی از تلویزیون جدید ال‌جی


جدیدترین سری‌ تلویزیون‌های ال‌جی ماه آینده در نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی(CES) در لاس‌وگاس رونمایی می‌شوند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، ال‌جی در این نمایشگاه تلویزیون‌هایی با پنل IPS، همچون UH9500 در 65 اینچ و UH9550 در 86 اینچ عرضه می‌کند.

مدل‌های Super UHD نرخ بازتولید رنگ بالاتر، تصویر پیشرفته و کیفیت صدای افزایش یافته‌ی HDR و نیز طراحی فوق‌العاده باریک و جذابی دارند.

هر دو مدل UH9500 و UH9550 که از بهترین‌های ال‌جی هستند، با داشتن نوآوری‌هایی همچون پنل True Black و Contrast Maximizer پیشرفته‌ترین پنل IPS موجود در بازار را دارند. پنل True Black تکنولوژی مختص به ال‌جی است که انعکاسات صفحه را به حداقل رسانده و کنتراست را بالا می‌برد که تجربه‌ منحصر به فردی برای بیننده هنگام تماشای تلویزیون رقم می‌زند، در حالی‌ که Contrast Maximizer با جدا کردن اجسام از پس‌ زمینه‌ تصویر، منجر به عمق و کنتراست بیشتری می‌شود.

HDR Plus، تکنولوژی است که قابلیت پخش فایل‌های تصویری با کیفیت 4K HDR را در تلویزیون‌های UH9500 و UH9550 فراهم می‌کند. علاوه بر این، تکنولوژی تنظیم درخشندگی تصویر، کنتراست میان قسمت‌های تاریک و روشن تصویر را به شدت افزایش می‌دهد که این خود اثر HDR را به شدت افزایش می‌دهد.

علاوه بر این پورت خروجی HDMI این تلویزیون‌ها با تکنولوژی HDR سازگار شده و وجود یک موتور تبدیل تصاویر SDR به HDR به بیننده این امکان را می‌دهد که هنگام مشاهده‌ هر نوع تصویر استانداردی، تصویری نزدیک به کیفیت HDR را تجربه کند.

برای افزایش نرخ بازتولید رنگ، ColorPrime Plus ال‌جی محدوده‌ رنگ‌هایی که قابلیت نمایش بر روی صفحه مانیتور را دارند به شدت تقویت می‌کند. این تکنولوژی از طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها استفاده می‌کند تا بتواند رنگ و سایه‌های بیش‌تری را نشان داده و تصاویری واقعی‌تر و با عمق بیش‌تر ارائه دهد.

نوآوری دیگر، Billion Rich Colors است که از یک پنل و قدرت پردازش 10 بیتی استفاده می‌کند تا امکان نمایش بیش از یک میلیارد رنگ ممکن را به این دو تلویزیون بدهد. همچنین پشتیبانی از BT.2020 -استاندارد نسل بعدی پخش و ارسال برنامه‌های تلویزیونی UH9500 و UH9550 را تبدیل به تلویزیون‌های نسل آینده و با نرخ بازتولید رنگ بالاتر کرده است.

مدل UH9500 از طراحی جدید ال‌جی بهره می‌برد که حتی باریک‌تر از مدل‌های قبلی است. با کاهش فاصله‌ میان پنل و شاسی عقب تلویزیون، صفحه نمایش 6.6 میلی‌متری و قاب‌های نامرئی اطراف صفحه، این تلویزیون گویی در میان زمین و هوا معلق نگه داشته شده است.

این تلویزیون بهترین صدا را دارد. ال‎جی در همکاری‌اش با پیشگامان صنعت صدا توانسته سیستم صوتی‌ برای این تلویزیون طراحی کند که صدا را در بهترین کیفیت ممکن و با بیشترین جزئیات صوتی پخش می‌کند. همچنین گزینه‌ جدید Magic Sound Tuning در منوی تلویزیون صدای محیط اطراف بیننده را اندازه‌گیری و آنالیز کرده و خود را با فضای هندسی اتاق تطبیق می‌دهد تا مطلوب‌ترین صدای ممکن را ارائه دهد.

مدل‌های UH8500 و UH8550 نیز قابلیت‌هایی مشابه به دو تلویزیون UH9500 و UH9550، همچون ColorPrime Plus، Billion Rich Colors ،‌Contrast Maximizer و درخشندگی اولترا را با اندکی تغییر در تنظیمات و طراحی‌شان دارند.

در نیمه‌ دوم 2016، ال‌جی نخستین تلویزیون 98 اینچی 8K Super UHD خود را که در مراحل نهایی طراحی و ساخت است روانه‌ بازار می‌کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
رونمایی از تلویزیون های SUHD ال جی در ایران