سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون مرکز آمار:علامت خوب خروج از رکود دربازار کار/جمعیت فعال کشورافزایش یافت


علیرضا زاهدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: نرخ بیکاری از تابستان 93تا تابستان 94 از9.5درصد به 10.9درصد افزایش یافته است اما این افزایش در حالی است که به تعداد شاغلان کشور بیش از 900هزار نفر افزوده شده است.
وی با اشاره به تعداد شاغلان کشور طی دو تابستان یادآور شد: افزایش تعداد شاغلان علامت خوبی برای خروج از رکود در بازار کار است.
تعداد شاغلان در سه بخش مهم اقتصادی(کشاورزی، صنعت و خدمات) در تابستان سال گذشته 21 میلیون و 498هزار و 13 نفر بوده است که در تابستان امسال، به 22میلیون و 401 هزار و 738 نفر رسیده؛ به عبارتی تعداد شاغلان بیش از 903 هزار نفر اضافه شده است.
زاهدیان همچنین به نرخ مشارکت اقتصادی اشاره کرد و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی زنان طی فصل تابستان در سال های یاد شده از 11.7به 13.8درصد رسیده است و این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی مردان هم از 62.7درصد به 64.2درصد رسیده است.
به گفته معاون مرکز آمار ایران، افزایش تعداد شاغلان و همچنین بالا رفتن نرخ مشارکت اقتصادی نشانه های خوبی برای بازار کار ایران است.
زاهدیان یادآور شد: نباید فراموش کنیم فارغ التحصیلانی که امروز وارد بازار کار می شوند چهار سال پیش وارد دانشگاه شده اند و به عبارتی می توان آنها را بیکاری تاخیری دانست.
وی تاکید کرد: آمارها نشان می دهد شاغلان در کشور افزایش یافت و نرخ مشارکت اقتصادی بیشتر شده است که همه اینها علائم رونق تدریجی بازار کار است.
وی با اشاره به اینکه چرا هنوزخانواده ها احساس می کنند که شرایط بازار کار مناسب نیست،توضیح داد: این نتیجه گیری به این علت است که آنها بیشتر با بیکاری جوانان سرو کار دارند و نرخ بیکاری جوانان 15 تا 29 ساله23.4 درصد است که بخش قابل توجهی از آن مربوط به افزایش تقاضای کار زنان تحصیلکرده است.
اقتصام(4)9123 **1429

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
داستان خروج از رکود