سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



الحاق سامانه‌های موشکی جدید به شبکه پدافندی/ سایت‌های موشکی یک و نیم برابر افزایش یافته است


به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم،  صبح امروز اولین صبحگاه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در سال 95 با حضور امیر علیرضا صباحی‌فرد جانشین فرماندهی این قرارگاه برگزار شد.

امیر صباحی‌فرد در این مراسم ضمن تبریک به‌مناسبت سال جدید و ولادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در سال 94 با همت و تلاش کارکنان قرارگاه پدافند هوایی اقدامات بسیاری در حوزه پدافند هوایی انجام شد و مقایسه بازه زمانی 30ساله از سال 59 تا 89 با دوره پنج‌ساله از سال 89 تا 94 نشان می‌دهد که در این مدت پنج‌ساله در بخش ایستگاه‌های راداری افزایش دو برابری داشته‌ایم و رادارهای بسیار پیشرفته و بومی با بردهای مختلف بیش از 1000 کیلومتر در شبکه یک‌پارچه پدافند هوایی قرار گرفته است و می‌توانیم دشمن را در خانه خود رصد کنیم.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: در حوزه سایت‌های موشکی در این پنج سال افزایش 1.5 برابری را شاهد بودیم و امسال با ورود سامانه‌های موشکی جدید توان عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی افزایش می‌یابد.

وی به افزایش دو برابری سایت‌های شنود الکترونیکی و فاشا (فرماندهی اطلاعات و شناسایی الکترونیکی) اشاره کرد و در ادامه افزود: ساخت 9 مسجد، 30 حسینیه و تربیت 270 حافظ قرآن کریم از دیگر اقدامات انجام شده قرارگاه پدافند هوایی در سال 94 بود.

امیر صباحی‌فرد با اشاره به نقش قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در مدیریت و کنترل هواپیماهای جنگنده آمریکایی در ماجرای دستگیری تفنگداران آمریکایی تصریح کرد: پاسخ قاطع و هشدار قرارگاه پدافند هوایی باعث شد تا آنها مجبور به تغییر رفتار و ادبیات خود شوند و از مرزهای کشور دور شوند.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در پایان گفت: قرارگاه پدافند هوایی در حوزه طراحی و ساخت پهپادهای پیشرفته مورد نیاز خود حرکتی رو به جلو دارد که نمونه بارز آن ساخت پهپاد و جت کیان در سال 94 بوده است.

انتهای پیام/21*


ویدیو مرتبط :
صنعت موشکی/پدافندی ایران در سیر 35 سال